سامانتا پاور: رژیم ایران همچنان از تروریسم حمایت می کند و جنایت های بسیار و مستمری را مرتکب شده است

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تأکید کرد رژیم آخوندی همچنان از تروریسم حمایت می کند وبر هم زننده ثبات منطقه است.

وی که با تلویزیون العربیه مصاحبه می کرد گفت: «ما معتقدیم رژیم ایران تهدید راهبردی در منطقه است و ما خواستار احترام رژیم ایران به همه توافق های به دست آمده پس از توافقنامه هسته ای و احترام این رژیم به قوانین بین المللی شده بودیم. با وجود همه تحریم های اقتصادی، همچنان معتقدیم رژیم ایران در حمایت از تروریسم ایفای نقش می کند و جنایت های بسیار و مستمری را مرتکب شده است».
سامانتا پاور افزود: «می دانیم که شاید دولت آینده آمریکا دیدگاه های متفاوتی درباره اوضاع خاورمیانه داشته باشد اما درباره مسئله تهدید از طرف رژیم ایران، هیچ اختلافی نمی بینم. در مذاکرات هسته ای این امیدواری وجود داشت که رژیم ایران این قبیل رفتارها را از خود نشان ندهد اما تنش زایی را کنار نگذاشت. بین ما از نظر منافع و رویکردها فاصله وجود دارد. تلاش می کنیم به بعضی راه حل های امکان پذیر دست پیدا کنیم. به همه موارد این نقض قوانین بین المللی رسیدگی خواهد شد. باید تلاش های زیادی در این باره صورت گیرد و ما باید تضمین کنیم که رژیم ایران ثبات کشورها را برهم نزند و از تروریسم در هیچ جایی از خاورمیانه حمایت نکند».