دونالد ترامپ، خانم دینا حبیب پاول مصری تبار را به معاونت مشاور امنیت ملی آمریکا برگزید

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد، ژنرال هربرت ریموند ماک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا دینا حبیب پاول بانکدار آمریکایی مصری الاصل متولد قاهره را به عنوان دستیار خود برگزید.

شبکه CBS آمریکا، نیز گزارش داد خانم دینا حبیب پاول، که پیشتر یکی از کارکنان برجسته دولت جرج بوش بود، اکنون همراه با جارد کوشنر، داماد ترامپ مسئولیت مستقیم روابط دوجانبه آمریکا و عربستان را بر عهده خواهد داشت.
دینا حبیب پاول که از مدیران سابق بانک گولدمن ساش می‌باشد، در ژانویه سال جاری به دولت ترامپ پیوست تا در کنار ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ، سیاست‌های مربوط به امور زنان را تنظیم کند.
 وی در مهمانی روز سه‌شنبه که از سوی ترامپ به افتخار شاهزاده محمد بن سلمان ، جانشین ولیعهد عربستان سعودی برگزار شد؛ حضور داشت.
دینا حبیب پاول در ۴ سالگی همراه با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد، و در شهر دالاس در ایالت تکزاس مستقر شد. پدرش که فارغ التحصیل دانشگاه آمریکایی قاهره است، در آمریکا ابتدا به رانندگی اتوبوس و سپس گرداندن یک بقالی روی آورد.
دینا حبیب پس از اتمام تحصیل در دانشگاه تکزاس، در دفتر سناتور جمهوریخواه کی بیلی مشغول بکار شد و بعدها بخاطر مهارت‌های دیپلماتیک ، به معاونت وزارت آموزش و فرهنگ در دولت جرج بوش رسید.