طرح حسابرسی از جنایتکاران جنگی سوریه در مجلس سنای آمریکا

شماری از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا روز جمعه ۱۸ فروردین  طرحی را برای مجازات جنایتکاران جنگی در سوریه به سنا ارائه کردند.

سناتور بن کاردین دموکرات از مریلند، مارکو روبیو جمهوریخواه از فلوریدا، جین شاهین دموکرات از نیوهمپشایر، باب کورکر جمهوریخواه از تنسی، رابرت منندز دموکرات از نیوجرسی و تاد یانگ جمهوریخواه از ایندیانا طرح ” قانون حسابرسی از جنایات جنگی سوریه” را ارائه کردند تا به وزیر خارجه دستور دهند درمورد جنایات جنگی وجنایت علیه بشریت و قتل عام در سوریه گزارش دهد.
این طرح شامل کمک به تحقیقات و سایر تلاشهای معتبر قضایی از جمله دادگاههای چندگانه است که اسد و رژیم آنرا بخاطر اعمال شنیع مورد حسابرسی قرار می دهد.
سناتور بن کاردین عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا گفت: ”آمریکا باید جامعه بین المللی را در حسابرسی از اسد بخاطر جنایات جنگی و قربانی کردن بیرحمانه مردم سوریه طی ۶ سال گذشته هدایت کند”.
براساس این طرح آمریکا متعهد می شود اسد و رژیم آن را به خاطر جنایات علیه بشریت که هفته گذشته در جریان استفاده وحشیانه از تسلیحات شیمیایی علیه مردان، زنان و کودکان بیگناه شاهد آن بودیم مورد مجازات قرار دهد.
سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: ” شار اسد یک دیکتاتور بیرحم است که جای آن پشت میله های زندان است” .
سایت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا - ۱۸ فروردین ۹۶