دیدار دونالد ترامپ و محمود عباس در کاخ سفید و ابراز امیدواری به صلح

روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با محمود عباس رئیس دولت فلسطین دیدار و ابراز امیدواری کرد که بزودی صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها برقرار شود.

دونالد ترامپ در این دیدار گفت: میخواستم از شما بعنوان رهبر فلسطین که نام خود را در پای توافقنامه نهایی صلح میگذارد حمایت کنم که امنیت و ثبات و شکوفایی را به مردم و منطقه به ارمغان می آورد فلسطینیان و اسرائیلیان باید باهم کار کنند تا به توافقی برسند که به مردم هر دو کشور اجازه دهد تا درکنار هم زندگی کرده، نیایش کرده و در صلح پیشرفت کنند. و من هرچه که لازم باشد را برای تسهیل این توافقنامه انجام می دهم ما خواهان صلح میان اسرائیلیان و فلسطینیان هستیم. ما این کار را خواهیم کرد و سخت تلاش خواهیم کرد تا این کار را انجام دهیم صلح همچنین به مفهوم شکست دادن داعش و سایر گروه های تروریستی است، این گروه ها تهدیدی برای همه مردم هستند که زندگی انسانی را گرامی می دارند.
محمود عباس رئیس دولت فلسطین نیز با ابراز امیدواری به صلح در خاورمیانه گفت: داعش گروهی است که به مذهب اسلام ما هیچ ربطی ندارد. من مطمئن هستم که صلح بالاخره برقرار می شود و باید مسئله آوارگان و زندانیان حل شود. اسرائیل باید به اشغال سرزمین های ما پایان دهد. ما آزادی و کرامت می خواهیم.

بیشتربخوانید:

پرزیدنت محمود عباس در جلسه‌یی با شرکت دونالد ترامپ و شماری از مقامات ارشد آمریکایی از جمله معاون رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی شرکت کرد.
در این جلسه که درکاخ سفید برگزارشد، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به رئیس دولت فلسطین گفت: این افتخار بزرگی است که پرزیدنت عباس را به همراه خودمان داریم... ما اعتقاد داریم که (هم فلسطین و هم اسراییل) خواهان رسیدن به (توافق هستند) هستید و به یک توافق دست خواهیم یافت.
دونالد ترامپ در دیدار خود با محمود عباس نسبت به نتایج گفتگوهای صلح ابراز امیدواری کرد و گفت: مدت‌های مدیدی روی این مسئله کار شده و امیداست که بتوانیم به آن پایان بدهیم و دوران بسیار بهتری را آغاز کنیم.
وزیر خارجة آمریکا حضور محمود عباس در واشینگتن را یک فرصت تاریخی دانست و خطاب به وی گفت: شرایط مثبتی برقرار است و امیدواریم تحت رهبری شما، اتفاقات خوبی رخ بدهد.

محمود عباس هم چنین در محل وزارت خارجه آمریکا با رکس تیلرسون وزیر خارجة آمریکا دیدار و گفتگو کرد.
دیدارهای محمود عباس و دونالد ترامپ در آمریکا واکنشهای غیظ آلودی را نیز در پی داشت. به گزاش سی ان ان، شاون استیل, ازکمیته جمهوریخواهان کالیفرنیا گفت: ترامپ با کسی ملاقات می کند که صدمات زیادی به کودکان اسراییلی رسانده است. محمودعباس یک قاتل بزرگ و سازمان آزادیبخش فلسطین یک سازمان تروریستی است.
شاون استیل افزود: البته این بدین معنی نیست که دارد کار بدی می کند, بلکه به این معنی است که شما مجبورید با افراد بد در سراسر جهان سر و کار داشته باشید.

حکومت آخوندی غیظ خودرا از پذیرش مرزهای سال ۱۹۶۷ توسط حماس که تحولی در راستای صلح خاورمیانه ارزیابی شده ، نشان داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم روز چهارشنبه گفت: پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ توسط حماس در حقیقت پذیرش خواست واشنگتن و خیانت به آرمان های مقاومت است."
نقوی حسینی که مهره خامنه ای در مجلس رژیم است با غیظ بسیار مدعی شد : جنبش حماس با پذیرش برپایی دولت فلسطین در مرزهای سال 1967, به آرمان فلسطین خیانت کرد و خود را در آغوش آمریکا انداخت.

منبع:‌سی ان ان ۱۳ اردیبهشت ۹۶