زینت میرهاشمی: پریشانی خامنه ای در برابر جبهه گسترده تحریم

برای به صحنه آوردن سیرک انتخابات فقط یک روز باقی مانده است. روز جمعه این نمایش موسوم به انتخابات اجرا می شود و به گفته خامنه ای هر کس از صندوق درآید، «برنده اصلی انتخابات، نظام جمهوری اسلامی» است. خامنه ای با این حرف، بار دیگر بر نقش تدارکچی بودن رئیس جمهور در نظام ولایت فقیه تاکید نمود. خامنه ای در سخنرانی روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، پریشان حالی خود را در برابر گسترده تر شدن جبهه تحریم نشان داد.

فشار بر رژیم برای دست کشیدن از دخالتهای نظامی و سیاسی در کشورهای همسایه از خارج و گسترش تنفر مردمی از دخالتهای رژیم در حمایت از بشار اسد در داخل به دیگر عوامل نارضایتی اضافه شده و جبهه تحریم را گسترده تر می کند. برای همین خامنه ای از همه درخواست می کند که وارد این نمایش شوند و «به نظام اسلامی آبرو» بخشند.
رژیم برای آبرو خریدن احتیاج به یک سیرک پر شور و پر تماشاچی داشت. این سیرک با سوس غلیظ مناظره های تلویزیونی شور و حرارت پیدا کرد. میدان بازی برای بازیگران سیرک به اندازه ای بود که آنها آزاد بودند به میزانی که نظام و جایگاه ولی فقیه زیر سوال نرود، پته همدیگر را روی آب بریزند. از آنجا که هیچکدام از بازیگران برنامه اقتصادی نداشتند، بهترین نمایش با رو کردن دزدیها، فساد و آنچه که در میان مردم لو رفته است، پیش رفت. می توان گفت اپوزیسیون سازی در بین خودیها پیش رفت. برای این افشا کنندگان امنیت کامل در نظر گرفته شده بود و اگر چنین نبود باید همه بازیگران بعد از مناظره دستبند به دست به زندان منتقل می شدند.
مناظره های تلویزیونی به ضرر رژیم تمام شد و بر تمامی حرفهای تحریم کنندگان نمایش انتخابات صحه گذاشت. علاوه بر این، افشاگریهای بازیگران، سند زنده ای از فساد حکومتی را به ثبت رساند. البته آنها روزی مجبور خواهند شد ناگفته های امروز را برملا کنند. ماجرای دزدی قالیباف چیست که روحانی به آن نوک می زند و برای حفظ نظام پوسیده از مردم پنهان می کند؟ رئیسی چه رازی در سینه اش از روحانی دارد که برای حفظ نظام مخفی می کند؟ یک تبهکار و یک شیاد به خودشان حق می دهند که رازهای مهم را برای حفظ نظام از مردم پنهان کنند و بی شرمانه از مردم می خواهند که برای حفظ نظام در انتخابات غیر دموکراتیگ و گزینشی شورای نگهبان شرکت کرده و به رژیم مشروعیت دهند.

اما علاوه بر اکثریت گروههای سیاسی اپوزیسیون، زندانیان سیاسی شجاع و مقاوم، مادران شهدای قیام، خانم شعله پاکروان مادر زنده یاد ریحانه جباری، خانواده زنده یاد ندا آقاسلطان، خانم شهین مهین فر، مادر زنده یاد امیرارشد تاجمیر، مادر قهرمان زنده یاد ستار بهشتی، ملکی، همراه با مردم آگاه ایران زمین به درخواست التماس آمیز ولی فقیه برای «آبرو بخشیدن به جمهوری اسلامی» نه بزرگ گفته و این سیرک انتخابات را تحریم می کنند. اگر چه عده ای مذبوحانه تلاش می کنند به عادت همیشگی در لحظه های آخر نمایش، بییندگان را به خریدن بلیط بخت آزمایی بین بد و بدتر تشویق کنند و آنها را از وجود جهنمی سوزنده تر از جهنم موجود می ترسانند، اما شرکت در این نمایش و پیروزی هر کدام از این بازیگران، دیوار این جهنم را ضخیم تر خواهد کرد.