ترکی فیصل خواستار محاکمه بین المللی خامنه ای شد

امیر ترکی فیصل، یک مقام برجسته عربستان سعودی درکنفرانسی در واشینگتن بر ضرورت محاکمه بین المللی خامنه ای به خاطر جنایات ضدانسانی اش در سوریه تاکید کرد، و بی عملی و مماشات دولت اوباما درقبال دیکتاتور سوریه و رژیم آخوندها درایران را به شدت مورد اعتراض قرارداد.

وی که قبلا سفیر عربستان سعودی در آمریکا بوده است، گفت رهبری رژیم ایران به‌دلیل فجایع در سوریه باید جهت محاکمه به دادگاه جنایی بین المللی تحویل داده بشود.
به گزارش السیاسه، ترکی فیصل ضمن حمله بیسابقه یی به سیاست مماشات دولت اوباما، گفت عربستان به رژیم ایران اجازه نخواهد داد به مداخلات خود در بحرین ادامه دهد و قاطعانه علیه چنین اقداماتی در امور کویت و لبنان ویمن خواهد ایستاد.

ترکی فیصل اظهارداشت: اولین موضوع مهم برای عربستان در مورد رژیم ایران، ضرورت عدم دست‌یابی این حکومت به سلاح اتمی است. او گفت هر اقدامی که به آزادی ایران از چنگال خامنه ای و سپاه پاسداران کمک کند، ثبات را به منطقه خواهد آورد.
این مقام عربستان در مورد سوریه اظهار داشت: به جلاد مردم سوریه مصونیت دادن، لکه ننگی بر پیشانی جهان خواهد بود، کمااینکه ننگ کمک به بشار اسد، بر دامان روسیه و چین خواهد ماند.
ترکی فیصل خطاب به دولت آمریکا گفت: چرا از وعده حمایت تسلیحاتی از اپوزیسیون سوریه عقب نشینی کردید آن هم بعد از وعده هایی که کری و اوباما علناً و با قطعیت دادند؟ چرا چنین اظهاراتی می‌کنید که باعث شادی جنایتکاران می‌شود؟
روزنامه السیاسه - 2آبان92