تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری توسط چماقداران خامنه ای

بدنبال تخریب مجسمه سردار اسعد بختیاری از سرداران مشروطه و فاتح تهران، توسط ارا‌ذل و اوباش رژیم آخوندی در چهار محال و بختیاری، هموطنان بختیاری در اعتراض به این عمل ضدفرهنگی و ضد تاریخی اعلام تظاهرات درعصر روز دوشنبه کردند . فیلم تخریب مجسمه سردار اسعد در شبکه اینترنت منتشر شده و نشان می دهد که مامور انتظامی حاضر درمحل، هیچ اقدامی نکرده است.

بنا به گزارشات منتشر شده، تخریب این تندیس به فاصله دو روز پس از گشایش موزه مشروطه بختیاری در این شهر رخ داده است. منابع محلی مهاجمان و عاملان حادثه را دو تن از منسوبان دفتر امام جمعه رژیم در شهر جونقان معرفی کرده‌اند.
در پی این واقعه که با اعتراضات وسیع مردم این منطقه مواجه شد امام جمعه رژیم در این شهر مجبور به موضع گیری شد و گفت: «مجسمه ظلم را وسط شهر جونقان نصب کردند و بابت آن شادی می‌کنند». اما دخالت خود و عواملش را در این کار انکار کرد.
بنا به خبرهای منشتر شده حمله کنندگان با پاشیدن نمک به صورت نگهبانان قلعه، وارد محوطه این اثر تاریخی شدند و سپس، با تیشه به جان مجسمه سردار مشروطه افتاده و پس از تخریب آن، از محل گریختند؛ بی‌آنکه نشانی از ایشان بر جای بماند!
اما در پی انتشار این خبر، فیلمی از چگونگی تخریب مجسمه سردار اسعد در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد،مامور سرکوبگر انتظامی در محل حضور دارند و شاهد تخریب مجسمه هستند!
قرار بود این قلعه در روزهای آتی، تحت عنوان «موزه مشروطیت» افتتاح شود.
مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری، یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان (از توابع شهرستان فارسان-چهارمحال و بختیاری) است.
لازم به یادآوری است، قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان، به تاریج پنجم دی ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۴۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

پیش از این اعلام شده بود بدنبال سخنان تحریک آمیز امام جمعه خامنه ای در جونقان دو نفر توانسته اند مجسمه را تخریب کنند. بنا به این گزارش امام جمعه رژیم از شهر فرار کرده و طی مصاحبه ای موضوع تحریک عاملان این کار را تکذیب کرد.
جوانان و روشنفکران لربختیاری به این عمل اعتراض کرده و خواهان مجازات عاملان تخریب مجسمه سردار اسعد شده اند.