خود سوزی یک دست فروش زحمتکش سنندجی در ملأ عام

یکی از دست فروشان زحمتکش سنندجی در اعتراض به ستم و چپاول آخوندی و غارت اموالش توسط ارگانهای سرکوبگر، دست به خودسوزی زد.

این هموطن کرد که لاوه احمدی نیا نام دارد، پس از غارت و مصادره اموالش و دستگیری توسط مأموران سرکوبگر انتظامی و پس از آزادی از زندان، برای گرفتن اموالش به ارگانهای سرکوبگر مراجعه کرد. وی وقتی مراجعهاتش بی نتیجه ماند، روز جمعه، ٢٤ اردیبهشت در نزدیکی میدان مادر و مقابل ساختمان صنعت معدن رژیم در سنندج خود را به آتش می‌کشد. وی درحال حاضر در بیمارستان بستری است و وضعیتش وخیم می باشد.
بیشتر بخوانید
لازم به یادآوری است، روز جمعه ۱۷ اردیبهشت نیز یک جوان دستفروش اهوازی در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها وسیله امرار معاش او و خانواده اش بود، با انداختن خود به زیر قطار، اقدام به خودکشی کرد و جان باخت. وی که مهدی عفراوی نام داشت، در بازار نادری اهواز دستفروشی می کرد.
خاطر نشان می‌شود سال گذشته نیز جوانی دست فروش به‌نام یونس عساکره در اعتراض به مصادره اموالش توسط مأموران سرکوبگر که تنها منبع درآمدش بود، خود را در یکی از فلکه‌های اهواز به آتش کشید.
روز شنبه ۲۳اسفند سال ۹۴، یک دستفروش زحمتکش که یونس عساکره نام داشت. در اعتراض به جمع کردن دکه میوه فروشی‌اش در مقابل شهرداری رژیم در خرمشهر خود را به آتش کشید.
در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت یعنی در عرض ۲۴ ساعت ۴ نفر دست به خودکشی زدند.
روز شنبه یک دانشجوی ۲۱ ساله سال آخر رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز و دو نفر در مینودشت گرگان که یک نفر از آنها یک نوجوان 14 ساله بوده است خودکشی کردند، و روزیکشنبه مردی ۵۷ ساله در علی آباد بوکان خودکشی کرد. گسترش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، نتیجه فقر و بیکاری و سرکوب گسترده ای است که جان مردم را به لب رسانده است .
ملکوتی رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی، روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا به این مسأله اذعان کرد و گفت: «وقتی فرد در اماکن پرتردد و شلوغ همچون پل یا مترو خودکشی می‌کند؛ علاوه بر اینکه عوامل خطر در این اقدام وی سهیم است؛ جنبه اعتراضی نیز یافته است».
وی در این مصاحبه به افزایش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد و افزود: «براساس تحقیقات میزان افسردگی در کشور طی ۱۰ سال گذشته افزایش داشته است و مطالعات نیز نشان داده که افسردگی میزان اقدام به خودکشی را ۶ برابر افزایش می‌دهد.