وزارت خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران همچنان حامی تروریسم است

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد رژیم ایران همچنان حامی تروریسم و گروههای تروریستی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جلسه توجیه خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد کشته شدن مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در سوریه گفت:
مصطفی بدرالدین بخاطر نقشی که در بمبگذاریهای ۱۲ دسامبر ۱۹۸۳ داشت و طی آن سفارتهای آمریکا و فرانسه در کویت مورد حمله قرار گرفتند و ۵ نفر کشته شدند محکوم شناخته شده بود ... این که جواد ظریف کشته شدن این فرد را تسلیت می گوید دلسردکننده است. ما در این زمینه یک کلمه با ظریف اشتراک نداریم. جای تأسف است که می بینیم وزیرخارجه رژیم ایران چنین احساسی داشته است.
رژیم ایران همچنان حامی تروریسم است . این رژیم به حمایت از حزب الله که یک سازمان تروریستی است ادامه می دهد. مصطفی بدرالدین که جواد ظریف از کشته شدن ابراز تأسف کرده یک تروریست قسم خورده بود
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری، بر تفاوت رزمندگان سوریه با تروریستها تأکید کرد و گفت: برخلاف آنچه روسیه ادعا می کند آزادگان شام سوریه یک سازمان خارجی تروریستی نیست. آنها بخشی از جریانهایی هستند که به ترک مخاصمه ملتزم بودند.
جان کربی در مورد حکم دادگاه فدرال آمریکا و محکوم کردن رژیم ایران به پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد دلار غرامت به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر گفت: ما بطور کامل از کاری که توسط کمیسیون ۱۱ سپتامبر انجام شده حمایت می کنیم. این کمیسیون نسبت به مسئولیتهایی که داشته بسیار روشن عمل کرده است....
سایت وزارت خارجه آمریکا