جعفر عظیم زاده پس از۶۴ روز اعتصاب غذا و مقاومت آزاد شد

سرانجام پس از 64 روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده و مقاومت او در مقابل دژخیمان، رژیم آخوندی وادار به عقب نشینی شد و ساعت حوالی 20روز پنجشنبه 10تیرماه مزدوران رژیم با ارائه قول اعاده دادرسی و رسیدگی عادلانه به پرونده این زندانی سیاسی وی را موقتاً آزاد کردند.

این زندانی سیاسی پس از پیروزی، به اعتصاب‌غذای خود پایان داد.
گفته میشود احتمالا به دلیل وخامت حالش این زندانی سیاسی با تصمیم خانواده اش در بیمارستان دیگری بستری خواهد شد.
خاطرنشان می شود صبح روز پنجشنبه 10تیر ماه عده‌یی از حامیان جعفر عظیم‌زاده، به‌رغم حضور انبوه مأموران اطلاعاتی و امنیتی در اطراف بیمارستان سینا تجمع اعتراضی کردند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط او شدند.
رژیم آخوندی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی که در حمایت از جعفرعظیم زاده در حال شکل گیری بود، به خواسته وی تن داد.
جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی بیدادگاه رژیم به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.
وی که از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمعا به شش سال حبس محکوم شده است.
از جمله مصادیق اتهامات عظیم‌زاده، تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران، تشکیل اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، همکاری با کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، شرکت در تجمع روز جهانی کارگر پارک لاله در سال ٨٨، هدایت کارگران در اعتراضات سال ٨۴، اقدام به تشکیل و برنامه ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه سال ۹۲ بوده است.
عظیم‌زاده همچنین به علت جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی به عنوان نماینده هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضدکارگری در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکل های مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با برخی رسانه‌های برون مرزی محکوم شده است.
جعفر عظیم زاده، در آستانه روز جهانی کارگر سال ۹۳‌ از سوی ماموران امنیتی رژیم در تهران بازداشت شد.
وی در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه سال ۹۴ برای تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.