سوز و گداز رژیم آخوندی نسبت به گزارش بان کی مون درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت

رژیم آخوندی نسبت به گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، سوز و گداز کرد و آن را مغرضانه و جانبدارانه خواند.

به گزارش رسانه های حکومتی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم روز دوشنبه 28 تیر گزارش بان کی مون درباره اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت را نامتوازن و جانبدارانه خواند و مدعی شد: «این گزارش تحت فشار آشکار آمریکا بر دبیرخانه سازمان ملل متحد تنظیم شده و اتهامات وارده در آن علیه جمهوری اسلامی بی اساس است».
وی گزارش بان کی مون را با متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متعارض دانست و مدعی شد: «این گزارش دهی دبیرکل یک رویه اداری و تکراری بوده و صرفا جنبه توضیحی داشته و عاری از هرگونه پیگیری اجرایی و عملی از سوی شورای امنیت سازمان ملل است».
سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم افزود: «جامعه بین المللی انتظار دارد دبیرکل سازمان ملل موارد کوتاهی آمریکا و برخی از دیگر اعضای ١+٥ در عمل به تعهدات برجامی خود را که مورد گواهی بسیاری از کشورها است, به روشنی و صراحت منعکس کند».
وی گفت: «ابراز نگرانی این گزارش نسبت به آزمایشات موشکی ایران, اقدامی کاملاً مغرضانه و جانبدارانه می‌باشد, چون برخلاف نص صریح قطعنامه ۲۲۳۱ و صرفاً با استناد به معیارهای اعلام شده توسط آمریکا و با زیر پا گذاردن کلیه اصول حرفه‌ای و کاملا خارج از حیطه اختیارات دبیرکل در این رابطه اظهار نظر نموده است».
بهرام قاسمی مدعی شد: «جمهوری اسلامی ایران مجددا تاکید می نماید که موشک‌های بالستیک ایران به دلیل آنکه برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند به هیچ عنوان در حیطه صلاحیت قطعنامه ٢٢٣١ قرار نمی گیرند و لذا جمهوری اسلامی به هیچ کسی اجازه حتی اظهار نظر در مورد سیستم دفاعی خود را نمی دهد».
خاطر می شود شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۸ تیر در ارتباط با قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا درباره توافق هسته‌ای رژیم ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک تشکیل جلسه داد.

در این جلسه نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد گفت فرانسه از عدم پایبندی رژیم ایران به برخی مفاد مهم قطعنامه ۲۲۳۱ در ارتباط با برنامه موشکی و انتقال سلاح نگران است. وی گفت: برای امنیت بین‌المللی و ثبات منطقه ضرورت دارد که رژیم ایران این فعالیت های خودش را متوقف کند.
نماینده انگلستان نیز با اشاره به این که موشک‌های رژیم ایران قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، آزمایش‌های موشکی این رژیم را نقض مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا خواند. وی خواستار اجرای قدرتمندانه تحریم‌های موشکی علیه رژیم ایران شد و از اعضای شورای امنیت خواست نظام تحریم‌ها، علیه موشک‌های بالیستیک این رژیم را تقویت کنند.