ارائه طرح نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران به کنگره آمریکا

تد کروز و جیم اینهاف، دو سناتور جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا به همراه مک کال، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طراحی هایی را به سنا و مجلس نمایندگان ارائه دادند که براساس آنها از وزیر امورخارجه این کشور خواسته شده تا سپاه پاسداران را در «فهرست سازمان های تروریستی» قرار دهد.

وب سایت تد کروز ۲۲ دی نوشت: سناتور تد کروز گفته است: روز گذشته من دو طرح به همراه دو نماینده مجلس نمایندگان مایکل مک‌کال (از تگزاس) و ماریو دیاز بالارت (از فلوریدا) مطرح کردیم که آمریکایی‌ها را در مقابل تهدید تروریسم اسلام افراطی محافظت خواهد کرد و از وزارت امور خارجه خواهد خواست تا سپاه پاسداران را مورد حسابرسی قرار دهد. هر دو طرح وزارت خارجه را موظف می‌کند گزارش دهد که آیا سپاه پاسداران باید در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار بگیرد یا نه. اگر شرایط قرار گرفتن در این فهرست را دارد، آنگاه این دو طرح آمریکا را قادر خواهد کرد از دسترسی سپاه پاسداران به منابع مالی برای ترویج فعالیت‌های تروریستی جلوگیری کند.
سناتور کروز گفته است، معرفی این طرح‌ها جهت اصلاحات موردنیاز در جنگ علیه تروریسم مایه افتخار من است.
مایکل مک‌کال، نماینده یکی از حوزه‌های انتخابیه در ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان نیز گفت: چنانچه یک سازمان خارجی به یک گروه تروریستی شباهت داشته باشد، مانند یک گروه تروریستی فعالیت کند و از تروریسم حمایت کند، می‌بایست آنچه که هست نامیده شود؛ (یعنی) یک سازمان تروریستی خارجی.
وی اضافه کرده است: همانطور که آشکار است، سال‌ها است که سپاه به اجازه داده شده با استفاده از شرکت‌های صوری و شبکه مخفیانه غیرقانونی فعالیت کرده و عملا از شناسایی های رسمی بگریزد. دولت اوباما به خاطر دستیابی به توافق معیوب هسته‌ای چشم خود را براین فعالیت‌ها بسته بود. در نیتجه چنین اقدامی، نیروی قدس به تامین مالی و آموزش نیروهای نیابتی همچون حزب الله ادامه می‌دهد و منافع امنیت ملی ما و همچنین متحدان ما را در منطقه به خطر می‌اندازد. هرچند خیلی پیش‌تر می‌بایست آخوندها پاسخگو می‌شدند، اما این طرح گامی در مسیر درست است.