رکس تیلرسون: برنامه اتمی و حمایت رژیم ایران از تروریسم را باید متوقف کرد

رکس تیلرسون گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۲۲ دی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت صداهای میانه روی اسلام «بزرگترین متحدان» آمریکا در جنگ علیه بنیادگرایان افراطی است.

در این جلسه جین شهین سناتوردموکرات پرسید: «این که به عنوان آمریکایی از مسلمانان هراس داشته باشیم مفید است؟» رکس تیلرسون در پاسخ گفت: «خیر، در حرفه قبلی خود سفرهای فراوانی به کشورهای مسلمان داشتم. نه تنها در خاورمیانه بلکه در سرتاسر آسیای جنوب شرقی، و به درک و شناخت عمیقی از این دین بزرگ رسیدم».
تیلرسون افزود: «از همین روی معتقدم که می بایستی میان آن صداهای مسلمانی که همان اسلام افراطی را نفی می کنند که ما نفی می کنیم، تفاوت قائل شویم. این بخشی از پیروز شدن در جنگ است و نه پیروزی در میدان نبرد».
تیلرسون تاکید کرد: «ما باید جنگ عقیده ها را پیروز شویم و یکی از متحدان بزرگ ما در این جنگ صداهای میانه رو مسلمانان است، صدای مردمان دین اسلام که از دیدگاه خود سخن می گویند».
گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا رژیم ایران را تهدید بسیار بزرگی برای جهان دانست و گفت نه تنها برنامه اتمی بلکه حمایت رژیم ایران از تروریسم را هم باید متوقف کرد.