سخنرانی مریم رجوی- جلسه استماع کنگره آمریکا

آقای رئیس، نمایندة ارشد!
اعضای محترم کمیته!
از شما به خاطر این فرصت تشکر می‌کنم.

امروز بنیادگرایی و افراطی‌گری اسلامی، تحت نام داعش یا شبه‌نظامیان شیعه، منطقه و فراتر از آن، از جمله، آمریکا و اروپا را به‌شدت مورد تعرض قرار داده است. بنیادگرایی اسلامی پس از  این که خمینی رهبری انقلاب مردمی ایران را  در سال 1357، ربود و یک دیکتاتوری دینی را مستقر کرد، به‌صورت یک تهدید برای صلح و آرامش پدیدار شد. از آن زمان، این رژیم به عنوان منشأ اصلی بنیادگرایی اسلامی در منطقه و جهان عمل کرده است.


36 سال است که ما در برابر این دیکتاتوری مذهبی مقاومت کرده و برای دموکراسی در ایران جنگیده‌ایم.
هدف اصلی بنیادگرایی، از جمله داعش، استقرار یک خلافت اسلامی و اعمال قانون شریعت به زور است. آنها هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسند. تهاجم و خشونت دو ویژگی مشترک افراطیون، اعم از سنی و شیعه می‌باشند و جستجو برای یافتن عناصر مدره در بین آنها سراب است.
در سال 1372، ما کتابی را با عنوان «بنیادگرایی اسلامی، تهدید جدید جهانی» منتشر کردیم با انتشار کتاب بنیادگرایی اسلامی تهدید نوین جهانی نسبت به این تهدید و کانون آن در تهران هشدار دادیم. ما گفتیم که آخوندها خواهان دستیابی به تسلیحات اتمی برای صدور انقلاب و تضمین بقای خود هستند. اما متأسفانه اقدامات بسیار کمی برای جلوگیری از پیشروی بنیادگرایی اسلامی انجام شد.
تجربة سه دهة گذشته نشان می‌دهد که اگر یک سیاست قاطع علیه منشأ اصلی بنیادگرایی اتخاذ نشود عواقب ویرانگری را به دنبال خواهد داشت.
متأسفانه عدم ممانعت از دخالتهای رژیم ایران در عراق، بعد از سال1382 و اشغال تدریجی عراق از سوی رژیم، یک شتاب بی‌سابقه به گسترش بنیادگرایی داد.
کما این که جنایات نیروی قدس و بشار اسد در سوریه و قتل عام و حذف سنیها در عراق توسط مالکی، و سکوت غرب در مقابل آن، باعث قدرت گرفتن داعش شد.
تأکید می‌کنم که رژیم آخوندی بخشی از راه حل بنیادگرایی نیست، بلکه قلب مشکل است. راه حل نهایی این مشکل تغییر رژیم ایران توسط مردم و مقاومت است. این رژیم به غایت شکننده و ضربه پذیر است. همانطور که در جریان قیام 1388 همه به چشم دیدند، اکثریت عظیم مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند. قدرتنمایی رژیم، پوشالی و نتیجه سیاست ضعیف غرب است.
مقاومت ایران به‌دلیل نقش محوری سازمان مجاهدین خلق ایران، به‌عنوان یک نیروی دموکراتیک مسلمان، آنتی‌تز بنیادگرایی است. ما معتقد به یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت، برابری جنسی، احترام به حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی  و یک ایران غیر اتمی هستیم.
می‌توان و باید پدیده بنیادگرایی اسلامی چه نوع شیعه یا سنی را شکست داد. لازمة این کار، تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی و اتخاذ قدمهای عملی زیر می‌باشد:
1.    اخراج نیروی قدس و خاتمه دادن به نفوذ رژیم ایران در عراق،
2.    مشارکت کامل اهل تسنن در قدرت و مسلح کردن عشایر سنی برای به‌دست گرفتن امنیت محلی.
3.    کمک به اپوزیسیون مدره و مردم سوریه برای خاتمه‌دادن به دیکتاتوری اسد و برقراری دموکراسی در این کشور.
4.    به‌رسمیت شناختن آرمانهای مردم ایران، برای سرنگونی رژیم و پایان دادن به بی‌عملی در مقابل نقض وحشیانة حقوق بشر در ایران
5.    تأمین حفاظت و حقوق اعضای اپوزیسیون سازمانیافته مجاهدین خلق ایران، مستقر در کمپ لیبرتی در عراق.
6.    تقویت اسلام حقیقی، دموکراتیک و بردبار برای مقابله با برداشتهای بنیادگرایانه از این دیانت.
7.    بستن همة راههای دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی.

اجازه بدهید با یک نقل قول از اولین رئیس جمهور آمریکا جورج واشینگتن صحبتهایم را تمام کنم «نبرد هر چه سخت‌تر، پیروزی عظیم‌تر خواهد بود».
آقای رئیس از شما متشکرم.