افزایش کشمکش باند های رژیم با انتشار متن سخنان ظریف در مجلس رژیم

سرانجام پس از یک هفته تأیید و تکذیب، متن سخنان محرمانه ظریف منتشر شد. کریمی قدوسی روز یکشنبه متن سخنرانی ظریف را به رغم مخالفت شدید وزارت خارجه دولت روحانی در مجلس رژیم توزیع کرد و سبب تشدید کشمکها میان باندهای حکومتی شد. روز یکشنبه کریمی قدوسی نماینده مجلس رژیم از باند خامنه‌ای، از انتشار سخنان محرمانه ظریف که در آن به شکست برجام اعتراف کرده بود، دفاع کرد و این موضوع باعت تشنج در جلسه مجلس رژیم شد. همکاران آمدند نوار رو گوش کردن با انکه پیاده شده بود تطبیق دادن.... ایشون می فرمایند بر اساس توافقی که با آقای کری کردیم و من الان دارم عرض می کنم, بیرون نمی گم ولی خدمت شما میگم من اشتباه کردم بر اساس یک توافقی که کردیم.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، قدوسی در جلسه روز یکشنبه متن مکتوب اعترافات جواد ظریف با امضای ۱۳ تن از اعضای مجلس رژیم را توزیع کرد و تأکید کرد این اطلاعات محرمانه نیست. وی گفت که به رغم پیگیری، اجازه حضور رسانه‌ها در جلسه داده نشده است. اما ساعتی بعد رسانه‌های حکومتی متن ارائه شده از سوی کریمی قدوسی را منتشر کردند.
بدنبال برملا کردن متن اعترافات ظریف،  سپاه پاسداران روز دوشنبه 6 دی ماه  در روزنامه اش نوشت: آیا زمان این نیست که ظریف به طور علنی نزد افکار عمومی نیز به اشتباهات خود اعتراف کند و رسماً از اشتباهات دیگر خود در مذاکرات سخن بگوید.


از این سو وزارت خارجه ، رئیس مجلس و سایر مهره های باند رفسنجانی و روحانی به دفاع از ظریف و رفع و رجوع موضوع پرداختند.
سخنگوی وزارت خارجه دولت روحانی گفت: وزارت خارجه از اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی کریمی قدوسی و شماری از اعضای مجلس در انتشار بخشی از اظهارات ظریف در جلسه محرمانه، شدیداٌ اظهار تأسف می‌کند.  هر عقل سلیمی که ذره ای به فکر منافع نظام است می داند که نباید صحبتهای خصوصی وزیر خارجه افشا شود .گناه تضعیف موضع نظام بر عهده کریمی قدوسی است


انتخاب نیز نوشت:‌پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم نیز گفت: وزیر امور خارجه در مورد یک موضوع خاص اظهار نظر کردند و نه در مورد کلیت برجام.


بهروز نعمتی, سخنگوی هیأت رئیسه مجلس رژیم در اعتراض به اقدام کریمی قدوسی و سایر نمایندگان باند خامنه‌ای گفت:
آقای ظریف نسبت به استراتژی یکی از موضوعات گفتن ما سه تا استراتژی داشتیم اگر استراتژی شماره یک رو انجام می دادیم بهتر بود من تو این زمینه اشتباه کردم, نه اینکه من روی کل موضوع برجام, دوستان دارن باز این موضوع رو جای دیگه مطرح می کنند و این واقعا آقای دکتر درست نیست بعد در همان جلسه اعلام میشود که:
یک- موضوع خصوصیه
دو-آقای دکتر عزیز موضوع رو می فرمایند آقای ظریف به کرات میگند موضوع محرمانه است
سوم-میگن غیر قابل انتشاره


کاظمی عضو مجلس رژیم در روزنامه اعتماد 6دی ماه نوشت: مخالفان برجام و مهاجمان به آقای ظریف چنان غوغا می‌کنند و تو گویی برگ برنده بی‌همتایی به دست آورده‌اند!... رفتار کنونی خصوصا پیرامون برجام جلوی چشم دشمنان صورت می‌گیرد و روشن است که آنان بیکار نمی‌نشینند.
و صادق خرازی معاون پیشین وزارت خارجه درباره پیامدهای دست روکردنهای باندهای درونی رژیم نوشت: اینکه دست وزیر خارجه را رو کنند تا حرفشان را ثابت کنند، یکی از اشتباهات فاحشی است که این روزها تفاق افتاده است. این مساله قدرت مانور (نظام) را کاهش می‌دهد و به نفع دشمنان است... برجام تصمیم و اراده جمعی کل مجموعه نظام بوده است.