واکنش رژیم آخوندی در قبال هیات دولت ترامپ و اقدامات کنگره آمریکا

حکومت آخوندی از معرفی سناتور دن کوتس به به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا در دولت ترامبپ ابراز وحشت کرد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت:کوتس همانند دیگر منصوبان ترامپ از مخالفان سرسخت توافق هسته ای به شمار می رود.

آسوشیتدپرس درباره معرفی مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا نوشت: تیم انتقالی ترامپ سناتور دن کوتس را به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا معرفی می کند. وی قبل از این که بازنشسته شود عضو کمیته اطلاعات سنای آمریکا بود.

نشریه فوربز چاپ آمریکا طی مقاله یی نوشت: وزیران امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ نشانگر این است که او از تغییر رژیم ایران حمایت می‌کند.
مایکل لدین در این مقاله می نویسد:«همه وزیران امنیتی کابینه ترامپ، فلین, متیس، کلی و پومپئو مخالف توافق اتمی با رژیم ایران هستند و خواستار اقدامات شدیدتری در این زمینه است. همه آنها از تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کنند و اگر ترامپ با این افراد موافق نبود آنان را منصوب نمی‌کرد».

سپاه پاسداران با نگرانی از طرحهای کنگره آمریکا علیه رژیم نوشت: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با شروع به کار یکصد و پانزدهمین دور کنگره این کشور دو طرح برای مقابله با (نظام) ارائه کرده‌اند.
خبرگزاری سپاه پاسداران افزود: یکی از این دو طرح خواستار آن است که به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه استفاده از نیروهای مسلح برای مقابله با (نظام) را بدهد.
طرح دیگر خواستار تحریم (نظام) به بهانه برنامه موشکی است. با روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه، جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس کنگره و نیز کاخ سفید را برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به دست می‌گیرند.

به گزارش رسانه های خبری، در مجلس نمایندگان آمریکاقطعنامه‌یی توسط نمایندة دموکرات آلسی هستینگز به کمیتة امور خارجی ارائه شده که به‌کارگیری قوای مسلح آمریکا برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی را مجاز می‌سازد.
در مجلس سنا نیز سناتور جمهوری‌خواه دین هلر طرح تحریم رژیم ایران را در رابطه با برنامة موشک‌های بالیستیک، به کمیتة امور بانکی سنا ارائه کرد.