غیظ کیهان خامنه ای از عقب نشینی در اجلاس کمیسیون مشترک برجام در وین

کیهان خامنه‌ای، با غیظ و سوزش از عقب نشینهای تحمیل شده به رژیم در زمینه زهر اتمی، اجلاس کمیسیون مشترک برجام را «نشست وین و مذاکره با دست‌های خالی!» توصیف کرد و نوشت: برخی رسانه‌ها از جمله «رویترز» و «وال استریت ژورنال» نوشته‌اند، (نظام)ایران پس از شنیدن مشتی وعده سر خرمن، دیگر، از اصرار بیشتر بر روی مواضع خود درباره عهد‌شکنی آمریکا دست برداشته و از توضیحات، قانع شده است! این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند «(نظام) با طرح آمریکا برای پاکسازی کامل اورانیوم باقی‌مانده در نیروگاه نطنز، توافق کرده‌اند که تعهداتی فراتر از برجام را بپذیرند و به‌رغم تعیین سقف ۳۰۰ کیلوگرمی برای نگهداری اورانیوم با رسیدن این مقدار به کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم هم موافقت کرده‌اند.

کیهان خامنه‌ای افزود: متأسفانه باید بپذیریم، آنها تضمینهای قوی و محکمی را در مذاکرات از ما گرفتند بدون این‌که کوچکترین تضمینی به ما بدهند آن هم به قول اوباما، بدون شلیک حتی یک گلوله.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم درباره شکست و عقب نشینی رژیم در اجلاس کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: سازوکار کمیسیون مشترک برجام به‌گونه‎ای تعریف شده که کاملاً به نفع طرف مقابل (نظام) است چرا که اگر یک عضو هم مخالف باشد حق وتو دارد و آن تصمیم به تصویب نمی‎رسد.
روزنامه باند خامنه‌ای به نام وطن امروز نیز نوشت:  ما هرچه به این کمیسیون رجوع کنیم احتمالاً پذیرش مسؤولیت‎های بیشتر بر گردن (نظام) می‎افتد! (نظام) تعهدات جدید فرابرجامی را در حوزه ذخایر اورانیوم غنی‌شده پذیرفته و همچنین از پیگیری شکایت خود به‌خاطر تمدید تحریم‌های ISA نیز انصراف داده است!

روزنامه حکومتی سیاست روز نوشت: حداقل انتظار این بود که قاطعیت تیم مذاکره‌کننده به تصمیمات جدی به ملزم کردن آمریکا در قبال تعهداتش بینجآمد. اما در بیانیه پایانی، هیچ اشاره‌یی به این‌که آمریکا باید به تعهدات خود پایبند باشد، نشده است.