وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی سعید شیرزاد

بنا به گزارشهای دریافتی زندانی سیاسی سعید شیرزاد که سی و هفتمین روز اعتصاب غذای خود را در زندان گوهردشت کرج سپری می کند، روز پنجشنبه ۲۳ دی، دچار افت شدید فشار خون و بیهوشی گردید و دژخیمان بناچار او را به بیمارستان هزار تخت خوابی تهران منتقل کردند.

مأموران زندان در بهداری گوهردشت سعی کرده بودند که لبان دوخته او را باز کنند، اما هم بندی های وی اجازه چنین کاری را بدون اجازه خودش نداده بودند.
بنا به این گزارش دژخیمان زندان اثر انگشت این زندانی را روی برگه ای از زندان ثبت کرده اند، مشخص نبوده است که این کاغذ حاوی چه مطالبی بوده و برای چیست؟ این عمل مأموران اعتراض همبندی های وی را در پی داشته است.
خاطرنشان می شود زندانی سیاسی سعید شیرزاد در اعتراض به فشارهای ضدانسانی بر زندانیان از روز ۱۷ آذر دست به اعتصاب‌غذا زده و لبان خود را دوخته است.
زندانی سیاسی سعید شیرزاد ۲۸ سال دارد. او در ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ بازداشت شده و به اتهام 'اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور' به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او چند روز قبل در پاسخ به‌ درخواست شماری از بستگان زندانیان سیاسی و اعدام‌شدگان برای شکستن اعتصاب‌غذای خود نوشت: «بگذارید برای صدای بی‌صدایان دربند، این اعتصاب را پیش ببرم».

سعید شیرزاد در نامه‌یی یادآوری کرده بود که برای خودش لب ندوخته و اعتراضی نکرده است: «این کرده‌ام برای عزیزانی است که جانشان این روزها در خطر است و صدایشان به جایی نمی‌رسد، صدای ضرب‌وشتم‌ها، تحقیرها، توهین‌ها، سرکوب و مرگ‌های خاموش در زندان».