ولید فارس: دولت ترامپ به کشورهای منطقه برای مقابله با توسعه طلبی رژیم ایران کمک می کند

ولید فارس مشاور رئیس جمهور منتخب آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی به الشرط الاوسط گفت ترامپ توافق هسته ای را تصحیح خواهد کرد و به کشورهای منطقه برای مقابله با توسعه طلبی رژیم ایران کمک می کند.

روزنامه الشرق الاوسط روز چهارشنبه ۲۹ دی نوشت ولید فاررس گفت: ”انچه در این توافق هسته یی ضروری است اجرا خواهد شد و در بعضی از بندهای آن تجدید نظر میگردد و رژیم ایران باید این تصحیحات را بپذیرد. ولی اگر آنرا رد کنند دولت جدید آمریکا به جایگزینهای استراتژیک برای حفاظت از شرکایمان و امنیت ملی آنها و کمک به منطقه برای مقابله با توسعه طلبی ایران روی خواهد آورد“.
مشاور دونالد ترامپ افزود ”رژیم ایران سیاستهای خصمانه اش در منطقه را با گسترش شبه نظامیان خود در عراق و همچنین گسترش آنها به همراه حزب الله در سوریه به پیش میبرد. همچنین رژیم ایران در یمن سلاحها و موشکهایی نصب کرده که به کشتیهای آمریکایی پرتاب کند یا موشکهای دیگری را به سمت مکه در قلب عربستان نصب کرده است.
ولید فارس گفت به نظر وی ”همه این امور برای دولت ترامپ به این معنی است که رژیم ایران در قبال کشورهای منطقه خصومت و توسعه طلبی میکند“.
مشاور ترامپ گفت ”دولت جدید به ارزیابی خواهد پرداخت تا یک سیاست جدید را برای منطقه مشخص کند و به کنگره که اکثریت اعضای آن با سیاست های خصمانه ایران در منطقه مخالف هستند و حتی در دوران حکومت اوباما بعضی از نمایندگان کنگره طرح های زیادی در این رابطه داشتند مراجعه خواهد کرد. .
روزنامه الشرق الاوسط- لندن - ۲۹ دی ۹۵