پیشنهاد نیکی هیلی برای بازبینی توافق اتمی بارژیم آخوندی توسط آمریکا

رویتر گزارش داد، نیلی هیلی نیکی هیلی، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، گفت: «برای واشینگتن بهتر است توافق اتمی با  رژیم ایران را مورد «بازبینی» قرار دهد تا اینکه از آن به‌طور یکجانبه کنار بکشد. بهتر خواهد بود که در این موقعیت همه «جزییات این توافق با رژیم ایران را» بررسی کنیم و «ببینیم که آیا رژیم ایران واقعا به این توافق پایبند است.… اگر ما مواردی از نقض توافق یافتیم، درباره آن موارد اقدام می‌کنیم».

نیکلی هیلی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می گفت، افزود: برجام بعد از ده سال مسیر را برای حرکت یک دولت حامی تروریسم به سمت ساخت سلاح هسته‌ای هموار می‌کند و این «بسیار خطرناک» است.
نامزد نمایندگی آمریکا در سازمان ملل, در مورد سوریه گفت: ما نمیتوانیم تلویزیون را روشن کنیم و شاهد اتفاقات صورت گرفته به کودکان و زنان باشیم. ما شاهد اتفاقات بسیار بدی هستیم و اگر مجدد ما شاهد این باشیم که روسیه از (رژیم) سوریه دفاع میکند این موضوع خطرناکی است که باید نسبت به آن بسیار هوشیار باشیم.
باب کورکر, رئیس کمیته روابط خارجی سنا, در این جلسه استماع گفت که شورای امنیت در انجام وظایفش موفق نبوده چرا که نتوانسته اقدامی برای جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی رژیم ایران انجام دهد و موفقیتی در جلوگیری از درگیری‌ها در سوریه نداشته است.
سایت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا - ۳۰ دی ۹۵