معاون رئیس‌جمهور یمن: قهرمانی مردم یمن مانع گسترش دخالت رژیم ایران شد

علی محسن احمر معاون رئیس جمهور یمن هنگام بازدید از جبهه‌های نبرد در استان صعده در شمال یمن گفت که قهرمانی مردم یمن مانع از تلاشهای مخرب رژیم ایران در یمن شد.

به گزارش الجزیره وی تاکید کرد ”فداکاری مردم یمن به هدر نرفته است“ و بازگشت حکومت و پایان کنترل شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای رئیس‌جمهور برکنار شده علی عبدالله صالح ”حتمی و بسیار نزدیک“ است.
معاون رئیس جمهور یمن افزود: ارتش یمن با کمک ائتلاف عربی به پیروزی‌های مستمر دست می‌یابند و ”در این اواخر توانستند بندر و شهر المخا را آزاد کنند“. آنها ”در آستانه پیروزی نهایی هستند و عزم جزم کرده‌اند که پرچم جمهوری را در همه جای یمن برافرازند“.
وی تأکید کرد: قهرمانی مردم یمن با کمک نیروهای ائتلاف عربی سدی در برابر ”تلاشهای مخرب رژیم ایران“ و مانعی در مقابل خوابهای پنبه دانه این رژیم برای بازگرداندن یمن به گذشته بود.
الجزیره یادآوری کرد رئیس‌جمهور یمن عبد ربه منصور هادی بارها پیش از این گفته بود رژیم ایران در امور داخلی کشورش دخالت می‌کند و اهدافی برای گسترش نفوذ منطقه‌ای خود در دریای سرخ و خلیج عدن دارد و قصد دارد خط کشتیرانی بین‌المللی و منافع کشورهای غربی در منطقه را مختل کرده و کشورهای خلیج را تهدید کند.
در ماه گذشته نیز، حسین سلامی معاون سرکرده کل سپاه پاسداران گفته بود که پروژه جمهوری اسلامی بعد از سقوط شهر حلب، به بحرین و یمن و موصل نیز امتداد خواهد یافت و تهران هنوز کمکهای بسیاری به نیروهای حوثی می‌کند...».