تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته فرنخ، ناز نخ و مه نخ قزوین

صبح یکشنبه ۱۰ بهمن شماری از کارگران بازنشسته سه کارخانه فرنخ، نازنخ و مه‌نخ در اعتراض به بلاتکلیف بودن چندین ساله در دریافت مطالبات سنواتی و مزدی، مقابل ساختمان استانداری رژیم در قزوین تجمع کردند.

نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران بازنشسته این کارخانه ها هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان کار خود را دریافت کنند.
همچنین صبح یکشنبه ۱۰ بهمن اقشار مختلف میهنمان ۴ تجمع اعتراضی در شهرهای تهران، بندرشاهپور و بوشهر برگزار کردند.
در تهران صبح روز یکشنبه دهم بهمن جمعی از غارت شدگان پدیده و متقاضیان مسکن مهر در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه کارگزاران دزد و غارتگر رژیم شعار دادند و خواهان پس گرفتن اموال به غارت رفته خود شدند.

تجمع مالباختگان پدیده در تهران
در تهران همچنین صبح امروز یکشنبه ۱۰ بهمن تعدادی از غارت شدگان شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب مقابل ساختمان قوه قضاییه رژیم تجمع اعتراضی برپا کردند.
یکی از این تجمع‌کنندگان با اشاره به این‌که میزان مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته از سوی این لیزینگ ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت:‌ ما ۴ هزار مال‌باخته هستیم که از سال ۹۱ برای خرید خودرو در این لیزینگ ثبت نام کرده و هر یک نیز مبالغی از ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم، اما پس از گذشت ۴ سال نتوانسته‌ایم به مطالبات خود و حتی اصل پولمان برسیم.

تجمع مالباختگان پدیده در تهران
در بندر شاهپور ۱۵۰ تن از کارگران فضای سبز شهرداری صبح روز یکشنبه دهم بهمن در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده در مقابل شهرداری تجمع کردند.
یکی از کارگران معترض گفت: «حقوق و مزایای پنج ماه را از شهرداری طلبکار هستیم و هیچ اقدامی برای پرداخت مطالبات ما صورت نمی‌گیرد».
یکی دیگر از کارگران گفت: «به پیمانکار گفته‌اند هر کسی به این موضوع معترض باشد را اخراج کنید، مگر ما چیزی جز حق قانونی خود را می‌خواهیم. گذران زندگی برای ما بسیار سخت و مشکل شده و چاره‌ای جز اعتراض و تجمع نداریم».

در بوشهر کارگران شهرداری تَنگ آرَم روز یکشنبه ۱۰ بهمن در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.
یکی از کارگران شهرداری تنگ ارم نیز گفت: پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران شهرداری، به‌عنوان قشری ضعیف در جامعه، تنگناهای بسیاری برای ما ایجاد کرده است.
یکی دیگر از کارگران گفت: من دخترم ۲ روز هست در بیمارستان بستری بوده که هزینه آن بدون دفترچه بیمه نزدیک به ۵۳۹ هزار تومان شده بود به‌دلیل این‌که شش ماه حقوق نگرفته‌ام مجبور شدم از یکی از بستگانم قرض بگیرم هزینه بیمارستان پرداخت کنم و حداقل بیمه ما را پرداخت کنند. به‌دلیل این‌که هزینه بیمارستان نداشتم فرزندم را با رضایت خودم که هنوز هم بیمار هست مرخص کردم و به منزل بردم و منتظرم تا پولی به‌دستم برسد و آن را دوباره به بیمارستان ببرم.