تلویزیون الجزیره: تشدید تنش و رویارویی میان آمریکا و رژیم ایران

تلویزیون الجزیره هم می گوید: تنش میان آمریکا و رژیم ایران هر روز بالا می گیرد. ماجراجوییها و جنگ افروزیهای رژیم ایران و موضعگیریهای مقامهای آمریکایی در قبال آن این فضای تنش را تشدید کرده است.

از نظر دونالد ترامپ توافق اتمی با رژیم ایران توافقی احمقانه بوده است.
این توافق بدترین توافق بوده که این رژیم را از فروپاشی نجات داد. ترامپ در کارزار انتخاباتی اش این عبارات را گفت و هنوز هم می گوید.
دونالد ترامپ این خطر را نیز درک می کند که رژیم ایران سامانه ای موشکی در اختیار دارد. این رژیم قصد تغییر کردن ندارد به همین دلیل با مجازاتهای جدید اقتصادی روبرو شد.
آمریکا می گوید این رژیم اولین رژیم تروریستی جهان است.
دونالد ترامپ می گوید رژیم ایران جرثومه تروریسم است و آمریکا رهبری ائـتلاف مبارزه با آن را در سوریه و عراق به عهده دارد
رژیم ایران با دخالت در کشورهای منطقه تلاش می کند این منطقه را ناامن کند.
دونالد ترامپ می گوید رژیم ایران در خاک عراق نفوذ کرده، شبه نظامیان فرقه گرا در سوریه و عراق را فرماندهی می کند و از کودتا گران یمنی حمایت تسلیحاتی می کند و سپاه پاسداران را به خارج از مرزهایش فرستاده، امری که تروریستی بودن این رژیم را تقویت می کند.
علاوه بر آن این رژیم مستمرا در آبهای بین المللی در تنگه باب المندب کشتی ها را مورد تهاجم قرار می دهد. این وضعیت نشان می دهد که رویارویی با این رژیم قطعی است.
جوزف سیرینسیونه  مدیر بخش پژوهشگران مؤسسه امنیت اتمی در آمریکا به تلویزیون الجزیره گفت: «وقتی که ترامپ به قدرت رسید ما کلیه کانالهایی که میان دولت اوباما و رژیم ایران وجود داشت را از دست دادیم. وزیر خارجه و وزیر انرژی بصورت منظم با همتایان ایرانی شان در تماس بودند ولی این تمام شد. معامله اتمی با رژیم ایران نیازمند هشیاری مستمر است و بدون این ارتباط می تواند مشکلات بزرگی بوجود بیاید. پرونده سوریه هم منبع تنش میان آمریکا و رژیم ایران است».
الجزیره  - ۱۸ بهمن ۹۵