کارخانه روغن نباتی اردبیل تعطیل و ۸۰ کارگر بیکار شدند

کارخانه روغن نباتی اردبیل تعطیل و ۸۰ کارگر بیکار شدند.

مدیرعامل این کارخانه گفت: به دلیل همکاری نکردن بانکهای عامل در ارائه تسهیلات کارخانه روغن نباتی اردبیل تعطیل شده است. این در حالی است که هر روز گوشه‌ای از به غارت بردن ثروت مردم ایران از بانکها توسط باندهای حکومتی رو می‌شود و نشان می‌دهد که علت این وضعیت، نه عدم همکاری بانکها بلکه ورشکستگی بانکهاست که سرمایه‌هایشان توسط عوامل هر دو باند به غارت رفته و همین موضوع باعث شده که کارخانه‌ها یکی پس از دیگری به خاطر نداشتن منابع مالی تعطیل و از دور خارج شوند و کارگران آنها به خیل عظیم بیکاران افزوده شود.
به طور مثال آخوند منتظری دادستان کل رژیم در ۶ آبان ۹۵ به اختلاس۱۲۰۰میلیارد تومانی از  ۲ بانک ملت و ملی اعتراف کرد. همچنین جعفری دولت آبادی دادستان جنایتکار رژیم در تهران در نشست مشترک با مدیران سه زندان قزل‌حصار، گوهردشت و تهران بزرگ در ۵ مرداد ۹۵ به یک اختلاس۸۰۰ میلیارد تومانی اذعان کرد و این در حالیست که همه می‌دانند که تمامی عوامل اختلاسها و دزدیها از باندهای حکومتی هستند. مدیر عامل این کارخانه در پایان افزود: این کارخانه برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده بود، اما ‌اکنون کارگران این کارخانه در بیکاری به سر می‌برند و در آستانه شب عید تعطیلی کارخانه روغن نباتی اردبیل سبب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها و تولیدکنندگان شده است.

صبح شنبه ۱۴اسفندکارگران و کارمندان کارخانه روغن نباتی قو درمقابل کارخانه تجمع اعتراضی برگزارکردند. کارگران خواهان عیدی و پرداخت ۳ ماه حقوق عقب افتاده خود شدند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده است: بابا دیگر نان ندارد، نان دغدغه کارگر، ۳ ماه حقوق معوقه + عیدی آخر سال و سکوت مسئولین، حقوق معوقه حق مسلم ماست