ابراز نگرانی مقامات رژیم ایران: یک فضای بین المللی علیه ما در حال شکل گیری است

رسانه‌های حکومتی نوشتند که فضای بین‌المللی علیه نظام در حال شکل‌گرفتن است. در همین حال ظریف و معاون او بر ادامه مذاکره برای مقابله با این شرایط تأکید می‌کنند. ابراز نگرانی مهره ها و رسانه های حکومتی به خاطر افزایش فشارهای جهانی و منطقه یی علیه رژیم همچنان ادامه دارد. این ابراز نگرانیها امروز هم رسانه های حکومتی را پرکرده است.

اظهارات هادیان، یک کارشناس حکومتی از باند روحانی در یک گردهمایی تحت عنوان «با آمریکای ترامپ چه باید کرد؟»، یکی از این موارد است. به گزارش شرق وی گفت: « نباید در رادار ترامپ باشیم در مرحله اول باید تلاش کنیم تا در رادار و مرکز توجه او قرار نگیریم، وی ضمن ارا‌ئة پیشنهاد تشکیل ستادی به‌منظور بررسی شرایط سخت کنونی زیر نظر خامنه ای افزود: «نباید آتو دست ترامپ دهیم؛ مثلا دستگیری شهروندان دوتابعیتی موضوعی نیست که ما به‌خاطر آن هزینه دهیم».


یک نمونة دیگر ظریف وزیر خارجه دولت روحانی است که به گزارش نسیم آنلاین،  با پس گرفتن حرف قبلی خودش گفت: « در حوزه اجرای برجام محدودیتی برای گفت‌وگو و تعامل با کسی نداریم». این در حالی است که قبلا خودش و عراقچی معاونش مکرراً گفته بودند: برجام یک قرداد بین المللی و تمام شده است و دیگر با کسی مذاکره یی در مورد برجام نداریم.
تخت روانچی معاون ظریف نیز در همان گردهمایی بر ضرورت بازگشت به مذاکره با آمریکا تاکید کرد و از جمله گفت: «شرایطی ایجاد شده که می‌توان با گفت‌وگو مسائل را حل کرد».
اظهارات ترس آلود موسویان، عضو سابق تیم مذاکرات هسته یی به ریاست روحانی، در رسانه های این باند منعکس شده است. به گزارش دنیای اقتصاد، موسویان گفته است: « برداشت من این است که بعد از پیروزی ترامپ تاکنون پخت و پزهای مقدماتی با تیم ترامپ علیه ما صورت گرفته که درصورت حمایت ژنرال مک مستر مشاور جدید امنیت ملی، تیلرسون وزیر خارجه و ژنرال ماتیس رئیس پنتاگون، عملیاتی خواهد شد.» موسویان ‍در این هشدار خود پیش بینی کرده است که «تحقق بخش اول استراتژی ترامپ» علیه نظام با مخالفت جدی مواجه نخواهد شد.
و بالاخره سایت حکومتی جام نیوز علت این همه نگرانی را به روشنی ذکر کرده و نوشته است: « از شعارها و صحبت ها و تصمیمات آمریکا گرفته تا سیاستهای خصمانه همسایه شمالی ما ترکیه تا مواضع کذایی مقامات مالزی و دیگر کشورهای شرق آسیا همه نشانه آن را دارند که یک فضای بین المللی علیه ما در حال شکل گیری است و عربستان سعودی لیدر ایجاد این فضا علیه ما می باشد».