۵۵ کشته و مجروح بر اثر انفجار مین در سال جاری

رسانه های رژیم از کشته و مجروح شدن 55 نفر در سال جاری بر اثر انفجار مینهای باقی مانده از جنگ ضدمیهنی در پنج استان غرب کشور خبر دادند. سال گذشته نیز 45 نفر بر اثر انفجار مین و گلوله های منفجر نشده جان خود را از دست داده اند.

مردم ساکن استانهایی که آلوده به مین هستند، می گویند رژیم برغم اعتراف به این که ایران دومین کشور آلوده به مین در جهان است، کمترین اقدامی  برای پاکسازی کامل این مینها انجام نمی دهد. رژیم آخوندی حتی تابلوهای هشدار دهنده کافی  برای اطلاع شهروندن از محیط هایی که آلوده به میهن هستند، نصب نکرده است.

رسانه های رژیم با تیترهایی همچون: بحران انفجار مین در ایران و شرق کردستان و تکرار حکایت انفجار مین برای مرزنشینان غرب کرمانشاه به این موضوع می پردازند. چندی پیش یک رسانه رسمی رژیم نوشت:‌ « با گذشت 28 سال از اتمام جنگ تحمیلی مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همچون ساکنان سایر مناطق مرزی استان های کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و خوزستان همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار تلخ مهمات عمل نکرده هستند».

 همچنین هفته گذشته رسانه ها از انفجار یک خمپاره منفجر نشده در مانور مزدوران سپاه خبر دادند ونوشتند: «جمعه۱۳ اسفند ماه سال جاری یکی از اهالی روستای زوباران از توابع بخش باجگیران قوچان در اطراف روستا با گلوله ای عمل نکرده از رزمایش سپاه  مواجه شده و گلوله منفجر می شود.گفته شده است، این انفجار موجب مصدومیت این فرد شده که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است».