فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: رژیم ایران بزرگترین تهدید بلندمدت برای ثبات منطقه است

ژنرال جوزف ووتل ، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، روز پنج‌شنبه۱۹اسفند در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: رژیم ایران بزرگترین تهدید بلندمدت برای ثبات در منطقه است.
وی افزود: ستاد مرکزی ارتش آمریکا طی ۱۲ ماه گذشته به چالش‌های مهمی از جمله درعراق، سوریه، یمن، صحرای سینا در مصر و تنگه باب المندب پرداخته است. ما همچنین با طیف وسیعی از فعالیت های (مخرب)  رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه مواجه ایم.

ژنرال جوزف ووتل از فعالیتها و دخالتهای رژیم ایران در عراق و سوریه ابزار نگرانی کرده و گفته است رژیم ایران برای حفظ رژیم سوریه تلاش می کند.
ژنرال جوزف ووتل افزود: حوزه مسئولیت سنتکام در برگیرنده منطقه وسیعی از خلیج فارس تا آسیای مرکزی است، که منطقه‌ای بسیار پیچیده ای است؛ و شاهد درگیری و بی‌ثباتی است. رژیم ایران می کوشد از طریق بی‌ثبات کردن منطقه قدرت «مسلط منطقه» بشود.وی از اقدامات مشترک رژیم ایران و روسیه برای حفظ حکومت بشار اسد ابراز نگرانی کرد.
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود، تحریکات قایق‌های رژیم ایران در خلیج فارس را محکوم کرد و گفت:‌ هیچ کشوری چنین رفتاری را در خلیج فارس ندارد. رژیم ایران را می بایست برای این رفتارها پاسخگو کرد و چنین اقدامات غیر حرفه‌ای، ناامن و نامتعارف را باید افشا کرد.