توقیف ۱.۶ میلیارد دلار از داراییهای بانک مرکزی و نگرانی رژیم

مقامات حکومت آخوندی از حکم دادگاه لوگزامبورگ و ادامه دار بودن این نوع احکام در دادگاههای مختلف جهان  ابراز نگرانی می کنند.
واکنش مهره ها و رسانه های رژیم در مورد توقیف یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار از داراییهای بانک مرکزی رژیم، به حکم دادگاه لوکزامبورگ هم چنان ادامه دارد. رسانه های حکومتی با عباراتی چون یک حکم شیطانی یا توقیفی غیرقانونی یا نوشداروی معاون ظریف برای تحریم لوکزامبورگ، این حکم را دستمایة حمله به باند رقیب کرده اند.

تازه ترین واکنش یک در یک نمونة مضحک است که توسط حسین قاضی زاده، عضو هیأت رئیسة مجلس ارتجاع صورت گرفته است. وی به خبرگزاری مجلس آخوندی گفته است: «دولت باید ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی های لوکزامبورگ را مصادره کند. غارت اموال ایران مغایر با اصول اولیه روابط بین الملل است... دولت یازدهم با هدف کاهش اختلافات پا به میدان گذاشت اما شاهدیم که اقدامات خصمانه آمریکا در این دوره افزایش پیدا کرده است». وی با حمله به دولت آخوند روحانی افزود: «در شرایط کنونی استراتژی ما صلح از طریق اظهار ضعف است».


ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی رژیم تقصیر را به گردن دولت احمدی نژاد انداخت و گفت: “در دولت قبلی امکان نقل و انتقال دارایی‌های مزبور پیش از آن که عملاً مسدود شوند وجود داشت ولی به هر دلیلی از فرصت مذکور به نحو مطلوب استفاده نشد».
یک رسانه حکومتی دیگر موسوم به دمادم نیز تقصیر را به گردن دولت احمدی نژاد انداخته و نوشته است: «هنوز درگیر پس لرزه های اقدامات و تصمیمات نسنجیده آن دولت ( احمدی نژاد)هستیم».
طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی هم روز پنجشنبه با نگرانی گفت: “جای تعجب دارد که آمریکا همه حقوق بین‌الملل را نقض کرده و درصدد این است که اموال و دارایی‌های بانک مرکزی را که در همه جای دنیا مصونیت دارد، به ازای یک ادعای واهی برداشت کند.
طیب نیا افزود: «اقدام دادگاه آمریکایی درباره مصادره دارایی بانک مرکزی در لوکزامبورگ مخالف همه حقوق بین المللی است».


یک رسانه حکومتی دیگر موسوم به آخرین خبر نیز تحت عنوان «شیطنت آمریکایی» نوشت: “ماجرا ادامه دارد. هنوز هم آمریکا بر ادعای خلاف عرف بین‌المللی پا می‌فشارد و حالا ... دست به دامان دادگاهی در لوکزامبورگ شده تا دادخواست خلاف قانون خود را اجرائی کند».
شمار دیگری از رسانه های حکومتی سراسیمگی آخوندها را با تیتر «شیطنت آمریکایی و توقیفی غیر قانونی» به نمایش گذاشتند و ازجمله نوشتند: « دادگاه آمریکا نیز به صورت یک طرفه و تنها با آنچه درخواست شماری از خانواده ‌های قربانیان 11سپتامبر عنوان شده است کشورمان را محکوم و حکم صادر کرد».
رسانه های باند خامنه ای هم چنان به متهم کردن دولت روحانی به ناتوانی و بی تدبیری در مقابله با حکم دادگاه لوکزامبورگ ادامه می دهند. به عنوان نمونه یکی از سایتهای این باند خامنه ای نیز به نام هم اندیشی با تیتر «نوشداروی معاون ظریف برای تحریم لوکزامبورگ» با تمسخر نوشته است: “مجید تخت روانچی گفته است: «وکلای بانک مرکزی ما با وکلای آن بانک لوکزامبورگی در ارتباط هستند و در حال انجام رایزنی برای دسترسی به آن پول هستیم!».