تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت پولاد در تهران و کارگران سیمان صوفیان تبریز

صبح امروز دوشنبه ۲۳ اسفند چند صد نفر از کارگران و کارکنان بازنشسته صنعت فولاد برای چندمین بار با سفر به تهران به صورت همزمان مقابل ساختمان دفتر مرکزی صندوق فولاد تهران و سازمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این تجمع که از ساعت نه صبح به صورت همزمان مقابل ساختمان دفتر مرکزی صندوق فولاد و سازمان برنامه بودجه برگزار شده است، تا کنون بیش از۱۰۰ تن از بازنشسته ها شرکت دارند.
آنان درباره بخشی از مطالبات خود می گویند صندوق بازنشستگی در حال حاضر هنوز ما به التفاوت افزایش ۱۰ درصدی حقوق چهار ماه ابتدای امسال را به دلیل نداشتن بودجه به بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت نکرده است.
همچنین حدود ۸ ماه است ما به التفاوت حقوقی مربوط به اجرای طرح همسان سازی، که از سال ۹۱ اجرایی شده به  بازنشسته های صنعت فولاد  پرداخت نشده است.
کارگران بازنشسته فولاد در ادامه مطالبات صنفی خود می گویند جدا از مطالبات فوق بازنشستگان فولاد در زمینه دفترچه درمانی، بیمه تکمیلی وتامین نشدن هزینه های درمانی از حدود یکسال قبل با مشکلات زیادی روبرو هستند که متاسفانه مسئولان مربوطه هیچ توجهی به آن ندارند.
پیش از این نیز بازنشسته های صنعت فولاد برای وصول مطالبات قانونی خود در روزهای هفتم و۲۲ دی ماه مقابل  مجلس آخوندی تجمع کرده بودند.

همچنین صبح امروز دوشنبه ۲۳ اسفند بیش از ۲۵۰ تن از کارگران پیمانی سیمان صوفیان تبریز، در محوطه این کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران از به تاخیر افتادن عیدی وپاداش پایان سال و دیرکرد در پرداخت برخی مزایای مزدی همانند پایه سنواتی وتجمیع سنواتی اعتراض دارند. در تجمع امروز، کارگران پیمانکاری واحد تاریکخانه وبارگیرخانه سیمان صوفیان نیز حضور دارند.