هیل: طرح‌های کمکهای نظامی آمریکا به ائتلاف عربی در یمن

هیل نشریه کنگره آمریکا در گزارشی پیرامون طرحهای دولت ترامپ برای مقابله با مداخلات رژیم آخوندی در یمن نوشت، جیمز متیس وزیر دفاع از کاخ سفید خواهان تائید کمکهای آمریکا برای تهاجم نظامی به بندر حدیده در ساحل دریای سرخ است که تحت کنترل حوثیهاست. حامیان دخالت آمریکا در این جنگ میگویند متوقف کردن حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی توسط ایالات متحده، یک امر حیاتی است.

سناتور مک کین رئیس کمیته قوای مسلح سنا گفت حمایت آمریکا از ائتلاف عربستان برای مقابله با رژیم ایران حیاتی است. او به خبرنگاران گفت ”ما نمیتوانیم به رژیم ایران اجازه کنترل کشور [یمن] را بدهیم. این یک تهدید مستقیم برای امنیت ملی ایالات متحده است و به افزایش القاعده و دیگر عناصر افراطی کمک میکند.“
هیل نوشت: چندین گزارش طی این هفته مطرح کردند که ترامپ در حال بررسی ارائه کمک برای تهاجم علیه یک بندر کلیدی در یمن است که توسط شبه نظامیان کنترل می شود علاوه بر این, ترامپ در حال بررسی صدور اجازه فروش تسلیحات به عربستان است که اوباما آنرا بلوکه کرده بود وی همچنین فروش تسلیحات به بحرین راکه بخشی از ائتلاف عربستان است مجاز کرده است.
گزارش هیل می افزاید یک ژنرال که مسئول امور یمن در ارتش امریکاست گفت: بنظر میرسد ترامپ در شرف خاتمه دادن به تصمیم اوباما در متوقف کردن حمایت از [عربستان و نیروهای ائتلاف عربی در یمن] است. رکس تیلرسون فروش تسلیحات هدایت شونده دقیق به عربستان را [که اوباما آنرا متوقف کرده بود ] امضا کرده است.
سایت هیل: ۱۲/۱/۹۶