تشدید بحران نمایش انتخاباتی در پی معرفی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

خامنه‌ای در دیدار با تعدادی از چماقدارانش به دفاع از عوامل لباس شخصی خود پرداخت و گفت: نظام به حزب‌اللهی احتیاج دارد. آن کسانی که در تبلیغاتشان در حرفهایشان حزب‌اللهی را می‌کوبند، بسیجی را می‌کوبند نمی‌فهمند که چه دارند می‌کنند، در واقع به نظام و آینده آن لطمه می‌زنند. (نسیم آنلاین 18/1/97)

در همین حال، به دنبال اعلام تشکل باند خامنه‌ای برای نمایش انتخابات موسوم به جمنا مبنی بر این که آخوند جلاد ابراهیم رئیسی کاندیدای آنها در نمایش انتخابات ریاست جمهوری است، آخوند رئیسی اعلام کرد که خودش مستقلاٌ کاندیداتوری خودش را اعدام خواهد کرد. رسانه‌های حکومتی به نقل از دفتر آخوند جلاد ابراهیم رئیسی نوشتند: رئیسی سخنگویی برای اعلام نامزدی انتخاباتی در جلسه جمنا نداشت و تصمیم نهایی درباره حضور در انتخابات را مستقلا اخذ کرده و آن را بی واسطه با مردم در میان خواهد گذاشت. (انتخاب 17/1/97)

در همین حال بدنبال اعلام کاندیداتوری آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، آخوند مصباح از مهره های خامنه ای از وی حمایت کرد و از باند احمدی‌نژاد نیز خواست از او حمایت کنند. (انتخاب 18/1/96)

از سوی دیگر، یک مهره باند روحانی هشدار داد: حضور رئیسی در انتخابات, آرای خاموش را به نفع روحانی به پای صندوق می آورد. (شرق 17/1/97)

خبرگزاری رویتر در گزارشی با اشاره به کاندیداتوری آخوند رئیسی در نمایش انتخابات رژیم نوشت: تندروهای قدرتمند برای رویارویی آماده می شوند تا نگذارند روحانی در دور دوم ریاست جمهوری در انتخابات ۱۹ مه به پیروزی برسد.

گزارش:
جلسه تشکل باند خامنه‌ای برای نمایش انتخابات موسوم به جمنا، مملو از حمله عناصر و مهره های خامنه ای به آخوند روحانی بود در این جلسه، سخنرانان از باند خامنه ای کارنامه روحانی در زمینه اقتصادی و شکست برجام را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تغییر دولت روحانی تأکید کردند.
ضرغامی:
اولین بار است که همه فکر می‌کنند ریاست جمهوری چهارساله است
پیام محسن رضایی:
ادامه دولت روحانی، ایران را به سودان تبدیل می‌کند.
زاکانی:
امروز روز حساب رئیس جمهور است نه روز قرائت انشاء. رئیس جمهور باید بگوید چرا دست مفسدان را بازگذاشت؟
فارس 17/1/96

آخوند موسوی لارگانی عضو مجلس رژیم نیز اقدامات دولت آخوند روحانی در آستانه نمایش انتخابات ریاست جمهوری را برای جلب رضایت رأی دهندگان زیرعلامت سوال برد و گفت: «این که دولت مطالبات معمول برخی قشرها مانند حقوق معوقه فرهنگیان را به روزهای نزدیک به انتخابات موکول کرده است شائبه سوءاستفاده انتخاباتی ایجاد می‌کند.
در مقابل روحانی باند رقیب را از مچ‌گیری برحذر داشت. اگر گفتمان ما همین مسائل دعواها و نمیدونم چیزهای سیاسی و چیزهای حزبی و جناحی و ایرادگیری های به جای دستگیری مچ گیری کنیم به هیچ جا نمیرسیم, اگر از هم دست گیری کردیم ما پیشرفت میکنیم اگر دنبال مچ گیری هستیم خیلی خوب دیگه همین شرایط و همین وضعی است که امروز ما شاهدیم».

(فارس 18/1/96)