تجمع صدهاتن از خانواده های زندانیان زیر اعدام در مقابل مجلس آخوندی

به دنبال فراخوان قبلی امروز یکشنبه ۲۰ فروردین صدها تن از خانواده های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع در مقابل مجلس خواستار حذف حکم اعدام شدند.

مامورین سرکوبگر نیروی انتظامی که از پیش در محل حاضر شده بودند؛ در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی با بدرفتاری و توهین تلاش کردند تا این خانواده ها را پراکنده کنند.
مأموران سرکوبگر همچنین چند تن از خانواده هایی را که در این تجمع حضور یافته اند را دستگیر و به محل نامعلومی منتقل کرده اند.
تجمع کنندگان از کردستان، ایلام، چهارمحال وبختیاری، بندرعباس، کرمان، یزد، سیستان وبلوچستان به تهران آمده اند. ۹۰ درصد تجمع کنندگان را زنان تشکیل میدادند که فرزندانشان را هم با خود آورده اند.
بنا به این گزارش خانواده های تجمع کننده منتظر رسیدن سایرخانواده ها بودند تا به سمت مجلس ارتجاع راهپیمایی کنند.

تجمع صدهاتن از خانواده های زندانیان زیر اعدام در مقابل مجلس آخوندی

گزارش تکمیلی: از صبح روز  یکشنبه ساعت 0800 بوقت تهران، تعدادی از خانواده های محکوم شدگان به اعدام مقابل مجلس آخوندی دراعتراض به احکام اعدام فرزندانشان تجمع اعتراضی داشتند که به محض ورود چندین خانواده در محل تجمع در مقابل مجلس مزدوران رژیم از حضور آنان بمنظور اعتراض به احکام اعدام فرزندانشان جلوگیری کردند.
مزدوران رژیم با توهین و تهدید قصد جلوگیری از تجمع آنان را داشتند و موبایل و اینترنت نیز در منطقه مزبور قطع شده بود.
مامورین ارگانهای مختلف نظامی و انتظامی و اطلاعاتی با توهین به خانواده ها آنها را به سمت مترو بهارستان هدایت میکردند و با آنان با بدرفتاری و توهین برخورد میکردند.
تعدادی از خانواده هایی که فرزندانشان محکوم به اعدام شده اند و از تهران و استانهای اصفهان، شیراز، لرستان، خراسان رضوی و جنوبی، ایلام ؛ آذربایجان غربی و کردستان و مازندران نیز در این تجمع شرکت داشتند و برخی از خانواده هایی که بتازگی از شهرستان و راههای دور آمده بودند و تراکتهایی مبنی بر ” اعدام نه”؛ ” فرزندان ما را نکشید”، ” نان آور خانواده را اعدام میکنید”، ” زندگی را اعدام نکنید”، ” ما خواهان لغو حکم اعدام هستیم”، ” هر ایرانی فریادش را علیه حکم اعدام بلندتر کند”، ” خواسته همه ایرانیان، لغو حکم اعدام است”، در دست داشتند. تعدادی از خانواده ها به محض اینکه با جمعیت همصدا شدند مورد بازداشت و دستگیری قرار گرفته و به محل نامعلوم منتقل شده اند.
مزدوران رژیم که نسبت به صحبتهای خانواده ها که پلاکاردها و تراکتهای لغو حکم اعدام داشتند با توهین و برخورد فیزیکی مانع ایستادن آنها شده و چند تن از خانواده ها را نیز بازداشت کردند. یکی از بازداشت شدگان، فرزندشان در زندان قزلحصار محکوم به اعدام بسر میبرد.
برخی از خانواده ها مجددا به دادستانی ژریم واقع در خیابان بهشت مراجعه کردند که آنجا نیز مزدوران از پذیرش و پاسخگویی به آنان سر باز زده اند.
جمعیت خانواده های محکومین به اعدام که برای لغو حکم اعدام جلوی مجلس ارتجاع علیرغم همه محدودیتها و توهین و بدرفتاری و با خشونت مزدوران انتظامی و لباس شخصی مواجه شده بودند، نزدیک به هفتصد تن میرسید.