تأکیدات رژیم به گسترش برنامه موشکی و افزایش اعدامهای جمعی بلافاصله پس از نمایش انتخابات

پاسدار حاجی زاده، سرکرده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، با اشاره به «امنیت» به عنوان «خط قرمز» نظام آخوندی گفت: «ما قدرت موشکی را افزایش می‌دهیم ...ما توان دفاعی را قدم به قدم و پله به پله جلو می‌بریم».

وی افزود «طی سالهای اخیر سومین کارخانه زیر زمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه تأسیس شده است. ما در کنار صنایع دفاعی وزارت دفاع به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد» (خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران- ۴ خرداد).

دو روز پیش از او نیز آخوند روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی بعد از نمایش انتخابات گفت: «هر زمانی که از لحاظ فنی نیاز به تست موشک داشته باشیم تست خواهیم کرد. برجام را قبول کردیم تا قدرت دفاعی خودمان را تقویت کنیم».

روحانی در این کنفرانس وعده داد که به جنگ افروزی در منطقه ادامه خواهد داد و گفت رژیم آخوندی از طریق دیپلماتهایش و مستشاران نظامی‌اش به دولتهای عراق و سوریه کمک کرده و خواهد کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه رژیم، نیز در همان روز گفت: «فعالیتهای موشکی ایران بخشی از سیاستهای کاملا دفاعی ایران است با قدرت تمام سیاستهای دفاعی خود را تقویت می کنیم».

پاسدار مسعود جزایری، معاون ستاد نیروهای مسلح رژیم، نیز گفت: «سیستم‌های دفاعی موشکی از اولویتهای کشورمان محسوب می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی میزان -۳۱ اردیبهشت).

حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس رژیم، گفت: «برای توسعه تکنولوژی موشکی مان هم با احدی مذاکره نمی‌کنیم... مجلس یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت بنیه نظامی اختصاص داد که جهش خیلی بزرگی محسوب می‌شود» (خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران-اول خرداد).

این مواضع آنهم دو روز پس از دو و دم انتخابات رژیم آخوندی نشانگر آن است که تغییر رفتار این رژیم قرون وسطایی یک سراب است. او نه ‌می‌خواهد و نه ‌می‌تواند در بنیادها یا حتی رفتار این رژیم تغییر جدی ایجاد کند. این اظهارات همزمان با از سرگرفته شدن موج اعدامهای جمعی در روزهای اخیر نشان می دهد دور دوم روحانی نیز چیزی جز سرکوب و کشتار در داخل و صدور تروریسم و جنگ افروزی به همراه نخواهد داشت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ خرداد ۱۳۹۶ (۲۶ مه ۲۰۱۷)