اطلاعیه وزارت کشور رژیم درباره انفجار و تیراندازی در تهران

به دنبال خبرهای انفجار در قبر خمینی و تیراندازی در مجلس رژیم که از صبح چهارشنبه به طور گسترده توسط خبرگزاریها وتلویزیون رژیم به ویژه خبرگزاریهای سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس منتشرمیشد، وزارت کشور حکومت آخوندی طی اطلاعیه یی، ضمن اشاره به انتشار «برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص این حوادث» و به عنوان«اطلاعات دقیق» اعلام کرد: «دو تیم تروریستی به صورت همزمان در حاشیه قبرخمینی و ساختمان اداری مجلس، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند».

این اطلاعیه اضافه میکند که «دو نفر حوالی ساعت ده و سی دقیقه صبح وارد محوطه قبرخمینی شدند. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید» و «تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شوندکه پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی‌های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می‌رسند».

اطلاعیه وزارت کشور رژیم سپس از ۱۲کشته و ۴۲ مجروح براثر این حوادث خبرداده و می افزاید: «هم اکنون هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد» و «به منظور پیشگیری از انتشار اخبار خلاف واقع؛ لازم است، همه رسانه ها از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند».

از این پیشتر خبرگزاری مجلس رژیم، با تاکید براینکه حفاظت از مجلس و اکثر نهادهای حکومتی در ایران بر عهده سپاه پاسداران است»، بانقل اظهارات الیاس حضرتی، نماینده مجلس رژیم افزود: «ضاربان سه نفر بودندکه مجهز به دو قبضه کلاشینکوف و یک قبضه سلاح کمری کلت بودند». در مورد حمله به قبرخمینی نیز، خبرگزاری مجلس رژیم نوشته بود: چهار فرد مسلح با ورود به قبر خمینی شروع به تیراندازی به افراد کردند که بر اثر آن دو نفر زخمی شدند».

متعاقبا خبرگزاریها اعلام کردند که داعش مسئولیت حمله به مجلس رژیم و قبر خمینی را بر عهده گرفت.