نگرانی حکومت آخوندی از تحریمهای جدید سنای آمریکا علیه سپاه پاسداران

ولایتی مشاور ولی فقیه ارتجاع، در وحشت از تحولات منطقه و تحریمهای جدید سنای آمریکا علیه حکومت آخوندی گفت: تحولات منطقه‌ای به قدری سریع و غیرقابل پیش‌بینی است که ضرورت توجه حداکثری و ترسیم چشم‌اندازهای دقیق را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

رفتارهای متناقض از جمله «ابراز تاسف» و دود و دم برای افزایش ظرفیت اتمی نظام از جمله واکنش های هراس آلود باندهای حکومتی در قبال تحریمهای جدید آمریکاست.

ظریف بعد از ملاقات با طرف حسابهای اروپایی خود با نا امیدی از بسته شدن مسیر برجام می گوید:‌ «متاسفانه طرز رفتار دولت جدید واشنگتن چندان امیدوار کننده نیست».
فواد ایزدی مهره اطلاعاتی باند خامنه ای مدعی شد اگر طرف مقابل نقض کرد باید بدونه که یک انتخابی ایران داره و اون انتخاب اینه که ایران برگرده به همون حالتی که قبلا داشت. آنهایی که تو سنای آمریکا نشسته اند اگر بدانند ایران به توانمندی هسته یی ۶ سال پیش خودش میرسه قطعا در تصویب تحریمهای جدید فکر خواهند کرد.

ادعای بازگشت به توان هسته یی در حالی است که او شب قبل در تلویزیون رژیم گرد ناامیدی بر سر نیروهای روحیه باخته رژیم پاشیده بود و گفته بود: مادر تحریم ها است, یعنی صد رحمت به تحریمهای قبل از برجام.

مجری تلویزیون رژیم: فکر میکنید مصوبه شده؟
فوائد ایزدی: بله امروز و فردا کارش تمامه,

در مقابل مهره های باند روحانی ضمن ابراز یاس از وضعیت تحریمهای جدید، چاره یی جز ادامه مسیر زهر خوران برای نظام نمی بییند: اما آقای هادیان یکی دیگر از استادان روابط بین الملل دانشگاه تهران معتقد است انتظارات ما نسبت به برجام برآورده نشده اما ایران نباید در برابر بدعهدی های آمریکا واکنشی عمل کند. (سایت دیپلماسی ایرانی- ۲۳ خرداد)

حق شناس یک مهره دیگر باند روحانی صریحتر بر ضرورت ادامه مسیر برجام تاکید کرده و گفته است: «ما اگر خواسته‌های خود را بر منوالی که در دولت یازدهم دنبال کرده‌ایم، یعنی سیاست کاهش تنش، احترام متقابل و توجه جدی به منافع ملی پی بگیریم، می‌توانیم با عزت و احترام، حتی با وجود دولت جدید و روی‌کارآمدن شخصی مانند ترامپ، به منافع مطالبات و اهداف خود در ارتباط با واشنگتن دست یابیم... قطعا اکنون شرایط سخت تر و درعین حال پیچیده تری پیش روی نظام و دولت دوازدهم قرار گرفته است. از همین رو باید گفت که هرگونه ارتباط، مذاکره یا گفت وگویی قطعا مانند دوره برجام در زمان دولت اوباما نخواهد بود».

حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع با ابراز وحشت از پیامدهای مسیر زهر هسته یی و با حمله به باند روحانی به یک سایت حکومتی گفت: «امید بستن به آمریکا در شرایط کنونی خیانت است». وی بدون ارائه راه حلی افزود:«آنان تحریم ها را در آینده ادامه داده وفشارهای حقوق بشری را نیز مثل همیشه به آن می افزایند... آنها بی کار ننشسته و در حوزه نفوذ به داخل کشور هم اقدامات جدی خواهند داشت...امروز آنها پا را فراتر گذاشته و تحریم هایی را علیه ما طرح و عملی می کنند که در گذشته اصلا وجود نداشته و ارتباطی نیز به موضوعات هسته ای کشور ندارد. امروز عمده تحریم های صورت گرفته از سوی امریکایی ها مربوط به موضوعات اقتصاد، فنی و صنعتی است ... اجازه سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی در ایران را نمی دهند، بانک ها را از ارتباط کاری با ایران منع کرده  تا از ارتباطات صنعتی وفنی دنیا با ایران جلوگیری شود».