تاکید خامنه ای بر مشروط بودن امنیت نظام آخوندی به دخالت در سوریه

خامنه‌ای، باردیگر اعتراف کرد که برای حفظ امنیت نظام آخوندی، پاسداران را به جنگ در سوریه می فرستد.

وی همزمان با بلوف موشکی پاسداران، به بلوف زنی در مورد اینکه نظام بحرانزده آخوندی«مستحکم ایستاده است»! پرداخت، ولی درعین حال اعتراف کرد که نیروهایش از ترس پایان مماشات دوران اوباما به خود میلرزند.
ولی فقیه ارتجاع خطاب به «دوستانی که دلشان میلرزد»، مدعی شد سیاست آمریکا نسبت به رژیم با گذشته فرقی نمی کند.

وی گفت:‌ «این انقلاب و نظامی که به وجود آمد, از اوّل با دشمنی‌های سخت مواجه بود... از روز اوّل این هارت‌و‌هورت‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده تا امروز؛ قریب چهل سال است. هیچ غلطی نتوانستند بکنند... میتوانند بکَنند؟ غلط میکنند. میگویند میخواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کی بوده که شما نخواسته‌اید این کار را بکنید؟...
این را همه بدانند -هم دشمن بداند, هم دوستان با اخلاص بدانند, هم آن دوستانی که گاهی دلشان میلرزد بدانند- که جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آنها نمیتوانند به ما سیلی بزنند, ما به آنها سیلی خواهیم زد.
شهدای دفاع از حرم اگر نبودند, ما باید حالا با عناصر فتنه‌گر خبیث در شهرهای ایران میجنگیدیم... حالا باید در همین دوروبَر و اطراف با اینها میجنگیدیم؛ باید در همین خیابانهای خودمان و شهرهای خودمان با اینها مبارزه میکردیم. بخش مهمّی از این امنیّتی که امروز شما دارید, مربوط به همین مدافعان حرم است».
سایت خامنه ای ۲۸ خرداد ۹۶