همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

تونه کلام - عضو کمیسیون خارجی پارلمان اروپا از استونی

ایران تحت حکومت دیکتاتوری مذهبی، حتی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، در بحران‌هایی عمیق‌تر از هر زمان دیگری است، چون این انتخابات قادر به ایجاد نتایج مثبتی نبود که رژیم از آن طریق بتواند وضعیت خود را تغییر بدهد. در یک دیکتاتوری مذهبی به‌طور واقعی انتخابی وجود ندارد. انتخاب بین نمایندگان همان طبقة حاکم است که در این مورد باید همگی مورد تأیید ولی فقیه قرار گرفته باشند. لذا ما در غرب نمی‌توانیم بر روی این باصطلاح انتخابات حساب کنیم که به‌طور واقعی اصلاً انتخابات به‌حساب نمی‌آید.
در عین حال باید خیلی بیشتر نگرانی‌هایمان را متوجه فعالیت‌های سپاه پاسداران بکنیم. پاسداران نقش تعیین‌کننده‌یی در اقتصاد ایران دارند و تروریسم را در سراسر خاورمیانه و به‌طور خاص در سوریه گسترش می‌دهند. به‌خاطر فعالیت‌های سپاه پاسداران، گروه‌های تروریستی بسیار دیگری به‌وجود آمده‌اند. به همین دلیل اتحادیة اروپا باید سپاه پاسداران و سران آن‌را در لیست سیاه قرار دهد. به عقیدة من زمان آن رسیده است که یک برنامة آلترناتیو مثبت را که توسط پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران خانم رجوی ارائه شده است به‌رسمیت بشناسیم. برنامة ۱۰ ماده‌یی ایشان که به برابری بین زن و مرد در ایران دموکراتیک آینده متعهد و به لغو حکم اعدام و آزادی همة مذاهب معتقد است.
برنامة بزرگ بعدی در حمایت از ایران دموکراتیک در روز اول ژوئیه در پاریس برگزار خواهد شد. من در این برنامه شرکت خواهم کرد و همة مردم و سیاستمداران را فرا می‌خوانم تا همگی حول تنها اپوزیسیون دموکراتیک (ایران) گرد هم بیایند. اپوزیسیونی که یک پلاتفرم مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک را برای آیندة ایران تدارک دیده است.

جولی وارد - نماینده پارلمان اروپا از حزب کارگر انگلستان
می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا همبستگی خودم را با مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی اعلام کنم. من خانم رجوی را چندین‌بار ملاقات کرده‌ام و بسیاری از همکارانم اینجا در پارلمان اروپا نسبت به جنبشی که او رهبری می‌کند، سمپاتی عمیقی دارند.
باید بگویم که یک احساس همبستگی قوی با مردم ایران دارم، چون من یک مدافع حقوق زنان هستم و زنان در ایران قربانی بنیادگرایی مذهبی هستند و متأسفانه با آنها مانند شهروندان دست دوم رفتار می‌شود. زنان وادار به پوشش اجباری هستند. در خیابان‌ها هر روز مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند. آنها تحت حملات وحشیانه‌یی مانند اسیدپاشی بوده‌اند و از سوی مأموران (موسوم به) مبارزه با بدحجابی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
ما باید خیلی بیشتر از این تلاش کنیم تا فشار را بر این رژیم افزایش بدهیم. این رژیم فقط زبان قاطعیت را می‌فهمد و من همراه با بسیاری از همکارانم بر این عقیده‌ام که اروپا باید رابطة خود را با (رژیم) ایران به توقف اعدام‌ها و توقف نقض حقوق بشر مشروط کند و این‌که پیشرفت بهتری در زمینة حقوق زنان به‌طور خاص و البته حقوق بشر به‌طور عام انجام دهد. ما (نمایندگان پارلمان اروپا) توسط مردم هر کشور عضو اتحادیة اروپا به‌خاطر این ارزش‌ها انتخاب شده‌ایم. لذا باید به دولت‌های خود فشار بیاوریم و این ارزش‌ها را به آنها یادآوری کنیم. از این‌رو چشم‌انتظار گردهمایی بسیار موفقیت آمیز مقاومت ایران در پاریس در روز اول ژوئیه هستم. امیدوارم که این یک پیروزی بزرگ باشد و به زودی شاهد یک ایران آزاد باشیم.

سناتو جانلوکا کاستالدی - عضو مجلس سنای ایتالیا
من چند سال قبل در برنامه‌یی در پاریس شرکت کردم  و در آنجا مقاومت ایران را شناختم؛ جنبشی که برای حقوق بشر در ایران و علیه بنیادگرایی مذهبی حاکم بر این کشور مبارزه می‌کند. آن‌چه در ایران اتفاق می‌افتد، جنگ بین دو جناح سیاسی این رژیم یعنی خامنه‌ای و روحانی است که همة این تلاش‌ها و جنگ قدرت‌ها، برای حفظ تمامیت این حاکمیت است؛ در حالی‌که آن‌چه در این میان فراموش شده و می‌شود مسائل و مشکلاتی است که مردم ایران دارند؛ مشکلات اقتصادی و مشکلات در رابطه با حقوق زنان.
رهبر مقاومت ایران یک زن است؛ مریم رجوی. او پیش‌برندة یک جنبش مبتنی بر جدایی دین و دولت و به‌واقع دموکراتیک است. سلام‌های گرمی را به دوستان ایرانی‌ام در مقاومت ایران می‌فرستم و با امید به این‌که مبارزةشان، کشور را به‌سمت آزادی و به‌رسمیت‌شناختن حقوق مردان و زنان، به‌پیش ببرد.