حمایت آخوند روحانی از حمله موشکی سپاه به سوریه

به دنبال اعلام حمایت آخوند روحانی از حمله موشکی سپاه به دیرالزور، آخوند علوی وزیراطلاعات رژیم اعلام کرد: تصمیم حمله موشکی به خاک سوریه «در شورای عالی امنیت اتخاذ شده و روحانی نیز در جایگاه رئیس شورای امنیت به نیروهای مسلح دستور یورش صادر کرد و مورد تأیید مقامات عالی نظام قرار گرفت.

آخوند علوی هم چنین بر نقش وزرات اطلاعات رژیم در دادن گزارشهای اطلاعاتی به سپاه پاسدران در رابطه با این حمله تاکید کرد.
ازسوی دیگر، به دنبال اظهارات آخوند علوی، سپاه پاسدران به صدوراطلاعیه یی مبادرت کرد که تلویحا دعاوی وزیر اطلاعات رژیم را رد می کند. اطلاعیه سپاه پاسداران تصریح می کند:«کلیه مراحل شناسایی و جمع آوری اطلاعات در منطقه دیرالزور, صرفا توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه پاسداران صورت پذیرفت».

در اطلاعیه سپاه پاسداران هم چنین آمده است: «عملیات موشکی در سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تحت امر فرمانده کل قوا انجام پذیرفت».

آخوند شیاد حسن روحانی بعد از سکوت سه روزه، در زیر ضرب باند ولایت به کرنش برای حمله موشکی سپاه خامنه ای پرداخت.

درحالیکه شاهدان از دیر الزور از اصابت هرشش موشک سپاه به اماکن مسکونی و اهالی بیگناه صحبت می کنند، رئیس جمهور ارتجاع گفت: پاسخ موشکی سپاه به داعش بسیار به جا بود.

تلویزیون رژیم گزارش کرد: «رئیس جمهور در دیدار و ضیافت افطار با علما و روحانیون با بیان اینکه پاسخ موشکی سپاه به داعش بسیار به جا بود تاکید کرد هر گونه تعدی با پاسخ بسیار قاطع تر مواجه می شود».

بنابه گزارش کیهان خامنه ای در روز ۳۱ خرداد، آخوند روحانی افزود «اقدامی که سپاه پاسداران برای آماده کردن موشک و پرتاب ‏آن انجام داد تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه ‏اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود و این در حالی است که شورای عالی ‏امنیت ملی بعد از حادثه تروریستی تهران برای پاسخ به ‏تروریست‌ها اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود».

علاوه بر آخوند روحانی سخنگوی دولتش هم به صحنه آمد و ضمن اعلام حمایت از سپاه و حمله موشکی‌اش اعلام کرد: «پاسخی که نیروی مسلح و سپاه به تروریستها دادند نمادی از اقتدار ملی ایران است».

نوبخت افزود دولت از همه فعالتیهای سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می کند و هیچ محدودیتی برای تقویت بنیه دفاعی کشور قائل نیست.

وی ادامه داد: «ما فکر می کنیم توان دفاعی ما و تقویت بنیه دفاعی ما قابل مذاکره و مماشات و انعطاف با هیچ یک از دول زیاده خواه خارجی نیست به ویژه آمریکای رو سیاه که نشان داده شد همه حرفهاش در خصوص حقوق بشر، دموکراسی و با حضور در عربستان و پشتیبانی دولتهای ارتجاعی منطقه دروغ و فریبی بیش نیست».

در مقابل روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران با اشاره به تحریمهای اخیر سپاه توسط سنای آمریکا با حمله به حسن روحانی نوشت: «حالا حق داریم بگوییم رئیس‌جمهور منتخب دوره دوازدهم در ایام تبلیغات انتخاباتی خود و مناظره‌ها زمانی که با صدای بلند سخن از این می‌راند که نیروهای نظامی باید به دنبال وظیفه نظامی خود باشند و اگر می‌خواهند کار اقتصادی بکنند باید شفاف عمل کنند، نوعی گرا دادن به دشمن برای تحریم سپاه و نشستن بر شاخه و بن بریدن بود. آن چیزی که سنای امریکا در این طرح دنبال کرده و می‌کند، به حاشیه راندن فعالیت‌های سپاه است».