همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

دکتر نصر حریری - رئیس هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه
با برادران در شورای ملی مقاومت ایران در آرمان عادلانةشان علیه رژیم آخوندی ابراز همبستگی می‌کنیم.

رژیمی که قتل و کشتار و آوارگی را گسترش داده و دست به جنایت علیه انسانیت در بسیاری از کشورهای منطقه در چارچوب طرح توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانه‌اش علیه خلق‌های منطقه زده است. یک مناسبت بزرگ در راه است که کنفرانس سالانة شورای ملی مقاومت ایران است؛ ما طبق معمول انشاالله در آن شرکت خواهیم کرد.

ما موضوعات مشترکی با شورای ملی مقاومت ایران داریم که انشاالله در همکاری و هماهنگی با آنها آن‌را ادامه خواهیم داد تا ملت و منطقةمان را آزاد سازیم و به منطقه جدیدی دست پیدا کنیم که در آن امنیت و ثبات بر قرار شود. منطقه‌یی که خالی از جنایت این رژیم باشد و رژیم آخوندی ریشه‌کن شده باشد.

ادوارد کوکان - عضو کمیسیون خارجی پارلمان اروپا، وزیر خارجة پیشین اسلوواکی
من این افتخار را داشتم که به‌مدت ۹ سال وزیر خارجة کشورم اسلوواکی باشم. ما همواره با نگرانی بسیار شاهد سرکوبی هستیم که توسط رژیم ایران اعمال شده؛ نه تنها علیه مردم در داخل ایران بلکه علیه مردم در سراسر منطقه. به‌تازگی شاهد باصطلاح انتخابات در ایران بودیم. به این دلیل می‌گویم «باصطلاح» انتخابات که ما دیدیم، هیچ نماینده‌یی از اپوزیسیون، مجاز به شرکت در آن نبود. همچنین هیچ نظارت بین‌المللی وجود نداشت.

در چهار دهة اخیر شاهد آن بودیم که رژیم این امر را غیر ممکن کرده که یک مدره یا اصلاح‌طلب واقعی بتواند در این انتخابات شرکت کند؛ چون هیچ ظرفیتی برای پذیرش هیچ رفرم واقعی در نظام خود ندارد. همة ما، قتل عام سال ۱۹۸۸ در ایران را قاطعانه محکوم می‌کنیم. این قتل عام به‌طور خاص علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران صورت گرفت و ما مطمئن و کاملاً متقاعد هستیم که تمامی مسئولان آن که برخی از آنها هم‌چنان مناصب بالایی در این رژیم دارند، باید به دادگاه‌های بین‌المللی برده شوند. این شامل وزیر دادگستری فعلی دولت روحانی می‌شود که عضو هیأت مرگ در سال ۱۹۸۸ بود.
هم‌چنین سپاه پاسداران که سرکوبگرترین نیرو در ایران است و همین نقش را در کل منطقه دارد، باید در لیست سازمان‌های تروریستی بین‌المللی قرار گیرد.
در پایان حمایت کامل خودم را از گردهمایی «ایران آزاد» در روز اول ژوئیه در پاریس ابراز میکنم. من برای همة به‌خصوص برای خانم رجوی بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم تلاش‌هایشان همراه با موفقیت بسیار باشد.

ژوزه بووه - نماینده پارلمان اروپا از فرانسه
قبل از هر چیز می‌خواستم حمایت کامل و جامع خودم را از مبارزة مردم ایران برای آزادی و حقوق دموکراتیک از طریق جنبشی که خانم رجوی آن‌را رهبری می‌کند اعلام کنم.
انتخابات ریاست‌جمهوری که اخیراً در ایران برگزار شد، یک خیمه‌شب‌بازی دردناک بود که ما شاهد آن بودیم. یک کاندیدا که ۴ سال پیش به‌عنوان مدره معرفی شده بود، دوباره انتخاب شد. ما شاهد بیش از ۳۰۰۰ حکم اعدام در دورة اول ریاست‌جمهوری او بودیم. چیزی که باعث می‌شود رژیم ایران امروز، حکومت شمارة یک اعدام در جهان به نسبت جمعیت کشور باشد. این یک فضاحت محض است. انتخابات اخیر، بدون هیچ‌گونه امکان کنترل توسط ناظران بین‌المللی و بدون شرکت کاندیداهایی غیر از افراد این رژیم صورت گرفت.
وضعیت امروز بیش از هر زمان این ضرورت را ایجاد می‌کند که مبارزه را ادامه بدهیم. برای همین هم هست من حمایت خود را از خانم رجوی و مبارزة مردم ایران اعلام می‌کنم. آنها برنامه روشنی را ارائه کرده‌اند که تمامی استانداردهای جامعة بین‌المللی را در بر می‌گیرد. برابری مرد و زن، لغو حکم اعدام و اصل برجستة جدایی دین از دولت.
امروزه باید یک ایران دموکراتیک را بنا کرد. لذا من به حمایت از گردهمایی بزرگ ویلپنت در روز اول ژوئیه فرا می‌خوانم که مانند هر سال لحظة بزرگی خواهد بود؛ ایرانی‌ها گرد هم خواهند آمد تا به روشنی بگویند، به مبارزه برای آزادی مردم خود ادامه می‌دهیم. من به‌عنوان یک نمایندة پارلمان اروپا به همراه بسیاری دیگر در پارلمان اروپا در استراسبورگ، حمایت خود را از خانم رجوی و از مبارزة مردم ایران اعلام می‌کنیم و امیدواریم که هر چه زودتر به از هم گسستن زنجیرها برسیم و رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران را وادار کنیم که از قدرت ساقط شود و پیروزی مردم سرانجام دموکراسی را به ارمغان آورد.

محمد الحاج - نمایندة پیشین پارلمان اردن
ما از مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق قویاً حمایت میکنیم. ما از گردهمایی سالانه این مقاومت در پاریس حمایت می‌کنیم. من توانسته‌ام در تعدادی از این گردهمایی‌های بزرگ سالانه شرکت کنم. جلساتی که در آن حدود ۱۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف در حمایت از این آلترناتیو شرکت می‌کنند. گردهمایی بزرگی که بیانگر آن است که رژیم آخوندی، یک رژیم نامشروع است که مردم ایران با آن مخالفند. در این گردهمایی‌ها شاهد آن بوده‌ام که ده‌ها هزار نفر از سراسر اروپا و نقاط دیگر همگی می‌آمدند تا به رژیم استبدادی آخوندها «نه» بگویند و به مقاومت مشروع و به سازمان مجاهدین خلق «آری» بگویند که تلاش می‌کند مردم ایران آزاد شود و از حقوق بشر برخوردار باشند؛ آن هم به دور از ظلم و استبداد. اعم از استبداد تحت نام دین و یا هر نوع دیگری از استبداد که همگی مردود است.
از همه، به‌ویژه برادران عرب و خلقمان در کشورهای عربی می‌خواهم در این گردهمایی شرکت کنند و با صورت‌مسئلة ایران و مقاومت ایران آشنا شوند. همان مقاومتی که تلاش می‌کند ایران یک کشور دوست در منطقه و برای همسایگان عرب خود باشد، به دور از دخالت‌هایی که برای تخریب منطقة عربی صورت میگیرد.