‌الشرق الاوسط: رژیم ایران کانون تروریسم در منطقه است

الیوت انگل می گوید:‌ رژیم ایران مرکز تروریسم در منطقه است و باید با آن مقابله کرد.

الیوت انگل  از اعضای ارشد دموکراتها در کنگره آمریکا گفت:‌ رژیم ایران مرکز تروریسم در منطقه است. اگر کمک این رژیم و روسیه نبود رژیم بشار اسد در سوریه سقوط کرده بود.

وی که با ”الشرق الاوسط“ مصاحبه می کرد بر اهمیت مجازات رژیم ایران به ویژه مجازات بیشتر در رابطه با آزمایش موشکهای بالستیکی, حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تاکید کرد.

الیوت انگل افزود: «من علیه توافق اتمی صحبت زیادی کرده ام و گفته‌ام, ما نباید به رژیم ایران که اولین حامی تروریسم محسوب میشود پاداش و پول بیشتری بدهیم تا بتواند به اعمال تروریستی اش ادامه بدهد. علاوه بر این من فکر نمیکنم قرار داد هسته ای که ایالات متحده آمریکا و قدرتهای جهانی امضاء کردند مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای شود، بلکه دستیابی به سلاح را برای ۱۵ سال متوقف میکند ولی بعد از این دوره مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته ای نمیشود».

الیوت انگل از بسته مجازاتهای اخیر سنا علیه رژیم ایران حمایت کرد. وی افزود:‌ «رژیم ایران مطلقا تمایلی برای برقراری رابطه خوب با همسایگشان در خاورمیانه و با آمریکا نشان نداده است. به نظر من باید بر اقدامات این رژیم از نزدیک نظارت کرد».

انگل در مورد جنگ در سوریه گفت کنار رفتن اسد از قدرت یک امر پایه‌ای است. من از شروع این بحران گفتم که آمریکا نمیتواد وجود اسد در هر دولتی در آینده را بعد از اینکه صدها هزار تن از مردمش را به قتل رساند بپذیرد. این قابل قبول نیست که ما, یا اسد و یا داعش را قبول کنیم. من با هر دو مخالف هستم. ما باید تروریسم و اسد را با هم شکست بدهیم“.
الشرق الاوسط ۳۰ خرداد