پیام‌های همبستگی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

جیمز بزن - نماینده پارلمان کانادا
مایلم به همة آنهایی که امسال در کنفرانس ایران آزاد شرکت می‌کنند درود بفرستم. هم‌چنین می‌خواهم از همه به‌خاطر حمایت از شورای ملی مقاومت ایران و کاری که از طرف همة ایرانیان انجام می‌دهند، تشکر کنم.

روحانی و رژیم ایران حقوق بشر را روزانه،درمورد ضربه‌پذیرترین اقشار جامعه، به‌نحو وحشتناکی نقض می‌کنند. افرادی که می‌خواهند در صلح زندگی کنند، توسط مقامات فاسدی که می‌خواهند قدرت را در ایران داشته باشند، از حقوق بشرشان محروم می‌شوند. مقامات امنیتی هم‌چنان آزادی بیان و نارضایتی را سرکوب می‌کنند و دادگاهها علیه کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازات‌های سختی از جمله مجازات مرگ صادر می‌کنند.

مقامات رژیم ایران هم‌چنان دهها مدافع حقوق بشر را به‌خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز و حرفه‌یی زندانی کرده‌اند. رژیم ایران سردمدار محدود کردن آزادی بیان در سطح جهانی است. این رژیم هم‌چنان آزادی مذاهب را نقض می‌کند

اکنون زمان حساسی در تاریخ ایران است. دولت کانادا این مقامات فاسد را پاسخگو خواهد دانست. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرده که از لایحة ما اپوزیسیون محافظه کار، یعنی لایحة S۲۲۶، لایحه عدالت برای قربانیان مقامات فاسد حمایت می‌کند. این لایحه بخشی از تلاش بین المللی برای اعمال مجازات‌های اقتصادی بر مقامات فاسدی است که از قدرتشان برای نقض حقوق بشر استفاده می‌کنند.

من به‌طور منظم در هفته حسابرسی از رژیم ایران در پارلمان کانادا شرکت می‌کنم. این هفته، نقض حقوق بشر در ایران، جاه‌طلبی‌های اتمی و ادامة حمایت رژیم ایران از تروریسم در سراسر جهان را برجسته می‌کند.

من بار دیگر از حمایت شما از یک ایران آزاد و دموکراتیک که در آن حقوق بشر برای همه محترم شمرده خواهد شد، تشکر می‌کنم. شما می توانید روی حمایت من برای تحقق ایران آزاد حساب کنید.

دکتر آلخو ویدال-کوآدراس - رئیس کمیتة بین المللی در جستجوی عدالت
روز اول ژوئیه امسال مانند هر سال، مقاومت ایران گردهمایی بزرگ سالانه خود را در پاریس برای فراخوان به تغییر رژیم و برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک برگزار خواهد کرد.

توقعاتی که بعد از توافق اتمی به‌وجود آمده بود، به‌روشنی با سرخوردگی مواجه شد و وضعیت در ایران همچنان وخیم است. با اعدام‌ها، ادامة نقض حقوق بشر، تبعیض علیه زنان، با استراتژی متخاصم رژیم علیه صلح جهانی و انواع آزمایش‌های موشکی.

همة اینها نشان می‌دهد که هدف واقعی رژیم بعد از توافق اتمی صلح نیست؛ بلکه جنگ است. تلاش مستمر آن برای افزایش توان موشکی مجهز به کلاهک اتمی، همین را نشان می‌دهد. به‌تازگی وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که بسیار مهم است از میلیون‌ها ایرانی که در داخل ایران و در خارج از ایران برای تغییر دموکراتیک مبارزه می‌کنند حمایت کنند؛ و من کاملاً با این دیدگاه وزارت خارجة آمریکا موافقم. چون این اقدامی ضروری است. یعنی نشان‌دادن علنی حمایت ما برای تغییر دموکراتیک در ایران. این آن چیزی است که ما در روز اول ژوئیه در پاریس انجام خواهیم داد؛ همان‌طور که ما بارها این کار را کرده‌ایم و خودم هم هر ساله در این جلسات شرکت می‌کنم. بسیار مفتخر و خوشحالم که دوباره این کار را انجام خواهم داد. پس بیایید در روز اول ژوئیه در حمایت از یک ایران دموکراتیک گردهم بیاییم.

پتری سارواما - نمایندة پارلمان اروپا از فنلاند
امروزه مردم ایران تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی میکنند. هزاران هزار نفر اعدام شده‌اند، از جمله ۳۰ هزار نفری که در تابستان ۶۷ قتل عام شدند.

هیچ‌کس تا به حال به‌خاطر آن جنایات علیه بشریت به پای میز عدالت کشانده نشده است. ما می‌دانیم که مردم ایران تا زمانی که دیکتاتوری آخوندها سر کار است، امکان بیان نظرات آزادانة خود را نخواهند داشت. حتی برگزاری انتخابات در ایران چیزی بیش از یک شوخی هولناک نیست. یک دلیل ساده که هیچ کاندیدای واقعی وجود ندارد.

از این رو بسیار خوشحالم که ده‌ها هزار نفر از ایرانیان، در روز اول ژوئیه، در پاریس گردهم خواهند آمد. ما اینجا در پارلمان اروپا رابطة بسیار خوبی با رهبری جنبش ایران آزاد مریم رجوی داریم. لذا می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و آرزو کنم که شما یک گردهمایی بسیار موفقیت‌آمیز و خوبی را در پاریس داشته باشید.

مالکوم فاولر - رئیس پیشین کانون وکلای بیرمنگام انگلستان
 ما باید در سراسر جهان، به مبارزه برای آزادی در ایران و برای اخراج این رژیم شرور ادامه بدهیم. یک نمونة آن با کمک من در کانون وکلا، قتل عام ۳۰ هزار زندانی مخالف در سال ۱۹۸۸ فقط به‌دلیل موافق نبودن با این رژیم بد طینت است. مبارزه ادامه خواهد داشت. من تعهد می‌دهم که بدون شک ما این مبارزه را ادامه خواهیم داد تا زمانی که پیروز شویم.

به‌عنوان شاهدی از حمایت ما، گروه بزرگی از وکلای انگلستان در اجتماع ده‌ها هزار نفرة پاریس شرکت خواهند کرد و ما همیشه آنجا خواهیم بود. ما همیشه حمایت خودمان را از همة اقداماتی که شورای ملی مقاومت ایران از طریق رئیس‌جمهور منتخبش مریم رجوی انجام می‌دهد نشان خواهیم داد.

غرب باید برای ممنوعه‌کردن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی به پیش برود و هرگونه چشم‌انداز تجارت یا برداشتن تحریم‌ها را یک‌بار و برای همیشه به رعایت حقوق بشر بین‌المللی از طرف رژیم مشروط کند. ما باید این را در گردهمایی پاریس بیان کنیم. این گردهمایی روز شنبه اول ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود و به این مناسبت ده‌ها هزار ایرانی از سراسر جهان و رزمندگان آزادی و وکلا هم از سراسر جهان آنجا خواهند بود تا حمایت بی‌قید و شرط و احترام خود را به مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران نشان بدهند.