فراخوان انجمن به قابیل دست نزنید برای آزادی زندانی سیاسی علی معزی

کمپین سکوت و مانع تراشی از طرف رژیم آیت الله ها بر علیه مخالف سیاسی ایرانی همچنان ادامه دارد.

مقامات رژیم ایران خشم خود را بر علیه زندانی سیاسی علی معزی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران ادامه می دهند. معزی برای سالهای طولانی حتی در دهه ۸۰ بعنوان یک زندانی سیاسی در حبس بوده و پدر دو مجاهد می باشد. آخرین بار در سال ۲۰۱۱ دستگیر شد، بار دیگر در دسامبر ۲۰۱۵ دستگیر و علیرغم اینکه محکومیتش تمام شده بود به یک سال دیگر زندان محکوم شد.

معزی از بیماریهای مختلف رنج می برد و بارها به سلول انفرای منتقل و زیر شکنجه قرار داده شد. در ژانویه امسال در سالن ۱۲ بخش ۴ زندان گوهردشت کرج در شرق تهران زندانی بود.

اخیرا، بنابر اطلاعاتی که توسط شورای ملی مقاومت ایران منتشر شده مطلع شدیم که به بخش ۸ زندان تهران منتقل شده است. علیرغم اینکه حکم دو سال زندان او تمام شده، رژیم بنیادگرای ایران در تلاش است که با استفاده از همه طرفندها و بهانه ها مانع آزادی او شود. وضعیت بیماری او بسیار وخیم است و مبتلا به عوارض متعدد پزشکی می باشد از جمله سرطان پروستات، یک غده در مثانه و مشکلات مختلف کلیوی. اتهامی که رژیم ایران علیه این زندانی سیاسی می زند همواره تبلیغ علیه رژیم می باشد.

وضعیت متزلزل ایران محصول برخوردهای درونی این رژیم از مدتها قبل بین رئیس جمهور مجددا انتخاب شده روحانی و افراطیون که متکی به رهبر معنوی آیت الله خامنه ای هستند می باشد. در سیستم تئوکراتیک ایران، تقریبا تمامیت قدرت در دستان رهبر معنوی خامنه ای می باشد، رؤسای جمهور در ایران مسئولیتشان نشان دادن یک چهره متفاوت در خارج و کاربردهای مختلفی دارد؛ بنابراین انتظار از به اصطلاح جناح مدره و افراطی در رابطه با بهبود وضعیت حقوق بشر و یا تغیر رفتار رژیم مذهبی تماما خارج از واقعیت است. فریادهای احمدی نژاد، خنده های خاتمی، فراخوانهای روحانی، تاکتیکها و روشهای این سیستم است که همواره برابر و خودش می باشد.

رئیس جمهور فعلی ملاها یک عنصر امنیتی (که در جمهوری اسلامی به معنی سرکوب می باشد) این رژیم می باشد. دقیقا حسن روحانی بود که در سال ۱۹۹۸ در جریان سرکوب خونین دانشجویی بعنوان دبیر شورای امنیت ملی کار میکرد. این وضعیت نشان دهنده افزایش خشم و خشونت در برابر مخالفان دمکرات این رژیم است. دفاع و حمایت از علی معزی یعنی دفاع و حمایت از اصل حاکمیت قانون.

انجمن به قابیل دست نزنید به فراخوان شورای ملی مقاومت ایران و بسیاری سازمانهای غیر دولتی می پیوندد که خواستار ممانعت از هر گونه اتهام جدیدی علیه علی معزی در زندان می باشند و اینکه بلادرنگ و بدون هیچ شرطی آزاد شود.
شورای رهبری انجمن به قابیل دست نزنید

روزنامه ایتالیایی اوپینیونه ۲۴ ژوئن