ادامه مخاصمات درونی رژیم آخوندی در پی تحریمهای جدید و انزوای منطقه ای

در حالی که خامنه ای در قبال بحرانهای مهم رژیم یعنی تحریمهای جدید و انزوای منطقه یی سکوت کرده است، دولت آخوند روحانی به دنبال برون رفت از خفگی اقتصادی و منطقه یی نظام است.

تلویزیون رژیم: رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به قراردادهای تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه تاکید کرد امنیت قابل خریدن نیست و سیاست خارجی هم کالا نیست. آقای ظریف سپس با اشاره به اینکه اروپا قابل کمک به برقراری ثبات در منطقه را دارد گفت و گو را تنها راه حل و فصل بحران موجود در غرب آسیا دانست. در جریان بحث هسته یی آمریکا بازی با حاصل جمع صفر را در قبال ایران دنبال می کرد در حالی که نگرش جمهوری اسلامی این بود که هیچ یک از طرفها احساس بازنده بودن نکرده و از شرایط باخت به دور باشند. کشورهای اروپایی نقش مهمی در حصول توافق هسته یی ایفا کردند.

تقلاهای ظریف در زیر لفاظی های معمول، فقط برای شل کردن طناب تحریمها است.

تلویزیون رژیم: وزیر دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از این نشست با ولف کان شوئبله وزیر امور دارایی آلمان دیدار و گفت و گو کرد مهم ترین محور این گفت و گو ها هم حل مشکل بانکی است که بر سر راه مراودات بانکی بین ایران و آلمان وجود دارد.

اذعان به تداوم تحریمهای بانکی در عین ادعای راهگشایی برجام از جمله تناقض گویی های باند روحانی برای لاپوشانی بن بست برجام است.

تلویزیون رژیم: در شرایط کنونی هم همکاریهای خوب بانکی با اروپا و با آلمان داریم اما نیاز است که بانکهای بزرگ اروپایی وارد تعامل با ایران بشوند و کشورهای اروپایی اطمینان به بانک ها بدهند که علیرغم تلاشهای دولت کنونی آمریکا از آنها حمایت می کنند.

مجلس ارتجاع هم که به بهانه تعطیلی در مورد تحریمها سکوت کرده است، به سوز و گداز در مجامع رسمی پرداخته تا طرف حسابها را به پای اجرای برجام برگرداند.

پاسدار علی لاریجانی: جمهوری اسلامی ایران ضمن مردود دانستن تصمیمات اخیر سنای آمریکا در تحریم نهادها و اتباع ایرانی و روسی معتقد است که این اقدامات مخالف تعهد آمریکا در حقوق بین الملل مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی و بین المللی سایر کشورها می باشد.

این سوز و گداز ها در حالی است که برخی رسانه های حکومتی حتی ادعاهای رسانه ها مهره های باند روحانی مبنی بر خارج شدن رژیم از لیست سیاه FATF را تکذیب کرده و بر تداوم نظارتهای جهانی بر بانکهای رژیم تاکید کرده اند.

سایت حکومتی آخرین خبر به نقل از یک کارشناس رژیم نوشت: «علی رغم تلقی های غلطی که بیشتر در جریان حامی دولت منتشر می شود اف ای تی اف از اقدامات نظام تقدیر نکرده است FATF نظام را از لیست کشورهایی که تامین مالی تروریسم و پولشویی انجام می دهند خارج نکرده و در این بیانیه مانند بیانیه اخیر تاکید کرده که نظام در صورتی خارج می شود که برنامه اقدام را به طور کامل اجرا کند».