رسانه های حکومتی:‌ تشدید انشقاق و گسل در راس نظام

همزمان با بالا گرفتن تخاصمات در راس نظام آخوندی، رسانه های حکومتی نسبت به پیامدهای آن و انشقاق و گسل هرچه بیشتر در رژیم ابراز وحشت می کنند:

در کانون این ابراز وحشت ها «اپوزیسیون برانداز» قرار دارد. ( ایلنا ۶ تیر)

پاسدار احمد وحیدی سرکردة اسبق نیروی تروریستی قدس و وزیر دفاع پاسدار احمدی نژاد با اشاره به دو ارگان سرکوبگر موازی در دو باند حاکم یعنی وزارت بدنام اطلاعات در تیول باند روحانی و اطلاعات سپاه تحت امر ولی فقیه کار کرد جداگانه آنها برای تامین امنیت نظام را مورد تایید قرار داد و بر لزوم حل اختلاف میان سران نظام تاکید کرد. (خبرگزاری بسیج- ۶ تیر)

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع با حمله به حسن روحانی گفت: موضع توهین آمیز مسؤلین به سپاه همگامی با دشمنان نظام است. انتظار ما از دولتمردان این است که به سپاه لطمه و ضربه نزنند و آن را تضعیف نکنند و از سپاه حمایت و پشتیبانی کرده و اقدامی نکنند که باعث شادی دل دشمنان شود.
رسانه حکومتی تدبیر به باندهای حاکم هشدار داد:«جدل های پرکنایه تریبونی این روزها میان دولت مردان و نهادهای حکومتی بسیار زیاد شده و روند پرشتابی گرفته است و نوع نابهنجار و عجیب آن هم در سخنان یک مداح در مراسم عید فطر تبلور داشت.

بگو و مگوهایی که دو قطبی مقامات انتخابی و انتصابی را در اذهان تداعی و ناگفته پیداست که چه انشقاق ناخوشایندی در افکار عمومی ایجاد و چون گسل در ساختار واحد جامعه خواهد بود... معنای این سبک از گفتارها آنست که یا اختلافات آنقدر سترگ شده که نمی شود آن را در پشت پرده حل کرد یا آنکه از اساس مسئولان تمایلی به گفت و گو و همفکری و همنوایی خارج از صحنه عیان بیرونی ندارندو بدان اعتنا و التفاتی ندارند که هر دوی این موارد هزینه ساز است و این هزینه سازی نیاز به شرح و بسط و تفصیل ندارد.(سایت تدبیر ۷ تیر)

در مقابل رسانه حکومتی بهار از باند حسن روحانی با عنوان «تضعیف روحانی به نفع کیست؟» به باند رقیب هشدار داده است: «ادامه ی این روند نه تنها برای نیروهای بازیگر داخلی که حتی برای نیروهای اصلاح طلب خارج نشین که در پی کنشگری مسالمت آمیز در چهارچوب این قانون اساسی و نظم مستقر هستند، سمی مهلک است و در صورت لجاجت و پافشاری بر این موضوع، مسیر به سمت آنارشیسم سیاسی و اجتماعی رهنمون خواهد شد و ادامه این پروسه نادرست، تنها جریانی که بی کمترین هزینه ای همه دستاوردها را درو خواهد کرد، «اپوزیسیون برانداز» خواهد بود».(سایت بهار نیوز ۶ تیر)

پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به حملات اخیر آخوند روحانی به سپاه پاسداران رژیم گفت: «بعضی ها از نظر ایدئولوژی اصلا مشکل دارن با نیروهای نظامی مشکل دارند نمیتونن آرامش داشته باشن هر چند مدت یه پارازیتی بایستی در حقیقت بندازن. بعضی ها دیگه برای در حقیقت برای پاسخ نداشتن برای حل مسئله اقتصاد میان گیر میدن به نظامی ها... یعنی به جای اینکه اینها پاسخ بدن که چرا بیکاری رو حل نکردن؟ چرا بعد از بحث های برجام نتونستند یک تحول اساسی در کشور بیارند، هی گریز میزنند به مسئله امنیت یا اقتدار یا مسئله موشکی یا جاهای دیگه».