ادامه بحران حمله مداح خامنه ای به آخوند روحانی

بحرانی که پس از حمله به روحانی توسط یک مداح در حضور خامنه‌ای از روز دوشنبه آغاز شد، هم‌چنان با شدت ادامه دارد.

تلویزیون تحت امر خامنه‌ای گزارشی حمایت‌آمیز از مداح پخش کرد: «ابیاتی که توسط جمعی از شاعران جوان کشور سروده شده و در برخی از موارد آنقدر مردم نمازگزار را به تحسین واداشت..»..
گزارشگر رژیم: «اما آن‌چه از روز گذشته در فضای مجازی شکل گرفت حجم گسترده از طرف طیفی خاص علیه این مداح و شعر او بود. به نظر تاب نیاوردن برخی ابیات انتقادی در اشعار دیروز فضای مجازی را مشغول برجسته کردن حواشی و دامن زدن به اختلاف سلیقه و انحراف از اصل ماجرا کرد. تا جایی که فضای فرصت طلبی را برای رسانه‌های بیگانه مهیا کرد».

کیهان خامنه‌ای نیز مداحی علیه روحانی را «شعر حماسی و نقادانه» یاد کرد و نوشت که این مداحی اعتراض شدید رقبا را به دنبال داشته است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس رژیم نیز گفت: معلوم نیست روز عید فطر بود یا روز عقده گشایی. این اشعار یک بیانیه سیاسی و غیرمتناسب بود.

وی افزود: این مداحی، برجام را تخطئه کرد در حالی که این توافق تصمیم کل نظام و تخطئه آن، تخطئه کل نظام است. هم‌چنین آن اشعار سند ۲۰۳۰ را نسخه‌ای از غرب معرفی کرده، در حالی که چنین نیست. (انتخاب ۶  تیر)

حسام الدین آشنا مشاور آخوند روحانی نیز گفت: جایگاهها جابه جا شده و مداح را به جای نقاد نشاندند. مداحان بر طبل دوقطبی سازیهایی می‌کوبند که خطایی راهبردی است. (آفتاب ۷ تیر)