تشدید مخاصمات باندهای حکومتی بر سر قرارداد نفتی با توتال

با ادامه مخاصمات باندهای حکومتی بر سر قرارداد نفتی با توتال، شماری از اعضای مجلس ارتجاع طرح سه فرویتی برای توقف قرارداد با توتال را ارائه دادند.

بر اساس این طرح «‌کلیه قراردادهایی که در قالب قواعد تنظیم می‌شود تا کار کارشناسی در آنها صورت نگرفته است فعلاً باید متوقف شود».

در حالی که متن این طرح صبح روز سه‌شنبه در رسانه‌های سپاه پاسداران منتشر شده، و کیهان خامنه‌ای آن را تیتر اول خود کرده، یک عضو مجلس رژیم به نام کوچکی‌نژاد، وجود چنین طرحی را تکذیب کرد و گفت چنین طرحی مطرح نیست و ما در مورد توتال در حال نگارش نامه‌ای به روحانی هستیم.

در این نامه برخی از محورهای آن در رسانه‌های حکومتی درج شده، آمده است: قرارداد نظام با توتال برخلاف قانون اساسی و دارای ایراداتی و سلطه بیگانگان را برما بیشتر می‌کند.

از سوی دیگر یک رسانه باند آخوند روحانی نوشت: اقدام دلواپسان پارلمان نشین در برابر دستاوردهای دولت آن هم با طرحی سـه فوریتی مسبوق به سـابقه اسـت.

یک رسانه دیگر این باند در دفاع از قرارداد با توتال به باند رقیب گوشزد کرد: شرایط نظام به گونه ‏ای است که باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای بخش نفت جذب شود که بیش از ۷۰ درصد آن باید از منابع خارجی تأمین شود. 

در همین حال، روزنامه آفتاب یزد با حمله به کیهان تحت کنترل خامنه‌ای نوشت: کیهان گوی سبقت را در عرصه دلواپسی ربود و در اقدامی‌جالب، توتال برای یک هفته تمام تبدیل به سوژه اصلی این روزنامه شد.

در مقابل، پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، روحانی و باند او را واداده توصیف کرد نوشت: این طیف از وادادگی در برابر قدرت‌های زورگو و تن دادن به «سازش» دفاع می‌کند و مدتهاست در پوشش «مذاکره» و با عنوان «کلید حل همه مشکلات» از آن یاد می‌کنند... علی‌رغم خسارت محض و فاجعه‌آفرین برجام، از برجام‌های یک و دو و سه و... برای حل و فصل مشکلات پیش روی یاد کرده بودند!.