رئیس جمهور آمریکا رژیم آخوندی را یک یاغی و یک تهدید خواند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه، حکومت آخوندی را یک رژیم «یاغی» و یک «تهدید» خواند.

ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی، گفت: «قیام مردم فرانسه و حمله آنها به (زندان) باستیل، روند تاریخ بشریت را تغییر داد. دو ملت ما همواره با روحیه انقلاب و نبرد برای آزادی به هم پیوند خورده‌اند».

وی اضافه کرد: «امروز ما با تهدیدات جدیدی از سوی رژیم‌های یاغی مثل کره شمالی، رژیم ایران و سوریه و حکومت‌هایی مواجهیم که آنها را تأمین مالی و حمایت می‌کنند. هم‌چنین با تهدیدات جدی از سوی سازمان‌های تروریستی روبرو هستیم که علیه انسان‌های بی‌گناه جنگ برپا می‌کنند... همه ما به خاطر داریم که عملیات تروریستی در شهر نیس فرانسه چقدر وحشتناک بود... ما هم‌چنین بر قاطعیت خود برای ایستادن علیه این دشمنان بشریت به‌صورت متحد و خلع سرزمین، تأمین مالی، شبکه‌ها و حمایت ایدئولوژیکشان تأکید می‌کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان خود از استمرار آتش‌بس در جنوب سوریه ابراز خشنودی و اعلام کرد: «ما روی یک آتش‌بس دوم در یکی از بخش‌های بسیار دشوار سوریه کار می‌کنیم. اگر به آن و چند مورد آتش‌بس دیگر دست یابیم... گلوله‌یی در سوریه شلیک نخواهد شد».