تحریمهای جدید دولت آمریکا علیه ۱۸ نهاد و مهره رژیم آخوندی و سپاه پاسداران

دولت آمریکا روز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۸ فرد، نهاد و سازمان رژیم آخوندی و سپاه پاسداران به‌خاطر برنامة موشکی و مداخلات آن در منطقه اعمال کرد.

۱۶ فرد و نهاد رژیم آخوندی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند و هم‌زمان وزارت خارجة آمریکا نیز دو سازمان رژیم آخوندی را به‌خاطر برنامة موشک‌های بالیستیک، لیست گذاری و تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود دربارة تحریم‌های جدید خود علیه رژیم که ۱۶ فرد و نهاد را در بر می‌گیرد گفت، تحریم‌شدگان شامل هفت نهاد و پنج فرد هستند که به‌خاطر فعالیت‌هایشان در حمایت از سپاه پاسداران و فعالیت‌های نظامی رژیم ایران تحریم شده‌اند. علاوه بر این یک سازمان فراملیتی جنایی مستقر در ایران و سه فرد مرتبط با آن تحریم شده‌اند.

این بیانیه، می‌افزاید: «سه شبکه‌یی که روز سه‌شنبه تحریم شدند، حمایت از تدارکات نظامی یا سپاه پاسداران رژیم ایران از طریق توسعة وسایل نقلیة هوایی بدون نام و تجهیزات نظامی برای سپاه پاسداران، تولید و حفظ و نگهداری قایق‌های دارای توانایی حملة سریع برای بخش دریایی سپاه یا تهیة اجزای الکترونیک برای نهادهایی پشتیبان ارتش رژیم ایران.

سازمان فراملیتی جنایی که نام‌گذاری شد به همراه دو تاجر رژیم ایران و یک نهاد مرتبط با آن، سرقت برنامه‌های کامپیوتری آمریکایی و غربی را هماهنگ کرده‌اند که... به حکومت ایران فروخته شده است».

وزارت خزانه‌داری اضافه کرد: «اقدامات تحریمی روز سه‌شنبه از جمله طبق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ در پیش گرفته شد که توسعه‌دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و وسایل حمل آنها و نیز حامیان چنین فعالیت‌هایی را هدف قرار می‌دهند.

هم‌زمان با تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجة آمریکا نیز دو سازمان رژیم آخوندی را به‌خاطر برنامة موشک‌های بالیستیک، لیست ‌گذاری و تحریم کرد.
سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا