واکنشهای سراسیمه سران و مهره های رژیم آخوندی بدنبال تصویب تحریمهای جدید علیه رژیم

بدنبال تصویب تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری سپاه پاسداران در کنگره آمریکا، سران و کارگزاران رژیم سراسیمه به صحنه شتافتند و غیظ خود را نسبت به تحریمهای جدید و ضربه ای که رژیم آخوندی دریافت کرده به نمایش گذاشتند.

آخوند روحانی در حالی که نظام ولایت فقیه را «ملت ایران» می نامید گفت: «خصومت اینها تنها خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. خصومتشون نسبت به مقاومت ملت ایرانه، ایستادگی ملت ایرانه، الگو بودن ملت ایرانه و اینگونه تحریمها هم برای ملت ما تاثیر گذار نیست. نه مقاومت مردم ماراکاهش می دهد و نه ایستادگی نظام جمهوری ا سلامی ایران را ونه راه وروش ماراتغییر میدهد و نه سیاستهای ما را تغییر خواهد داد اگر دشمن بخشی ازعهد را زیر پا گذاشت ما هم بخشی ازعهد را زیر پامی گذاریم اگر همه عهد را زیر پا گذاشتند ما هم همه عهد را زیرپامی گذاریم ما باید همیشه بنیه دفاعی مان را تقویت کنیم و قوی کنیم تمام سلاحهای دفاعی مان را بدون توجه به نظرات دیگران تقویت خواهیم کرد ما راهمان را برای تقویت بنیه دفاعی مان ادامه میدهیم. نیروهای مسلح ما مورد حمایت ملت بزرگ ایران هستند اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی، در برابر حرکت جدید کنگره حتما جمهوری اسلامی ایران عکس العمل نشان خواهد داد.
ما حتما پاسخ خواهیم داد ودراولین قدم مجلس شورای اسلامی دراین زمینه قدمهای خودش راخواهد داشت. آنطرف اگر کنگره است اینطرف هم مجلس شورای اسلامی است. و هر قدم دیگری هم ما مورد نیاز بدانیم و برای تقویت کشورمان و مصلحت کشورمان بدون توجه به تحریمهای آنها، بدون توجه به سیاستهای آنها به راه خودمان ادامه میدهیم».

پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع در دیدار با شماری از مزدوران لبنانی رژیم گفت: «اگر به محورها و متن تحریمهای روز گذشته آمریکا علیه (نظام) نگاه کنیم, کاملاً شفاف و روشن است که این تحریمها به دلیل کینه آمریکا علیه محور مقاومت تصویب شد».

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد رژیم با کشورهای ۱+۵ در واکنش به تحریمهای جدید کنگره آمریکا گفت که این تحریمها بهرهمندی نظام از برجام را کاهش میدهد.

مجری تلویزیون رژیم: سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه, دقایقی پیش در واکنش به تصویب تحریمهای جامع علیه ایران در کنگره امریکا, این اقدامات را خصمانه برشمرد که با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.
عراقچی: اقدامی که کنگره امریکا در حال انجام است و قانون جدیدی که علیه ایران, روسیه و کره شمالی در حال تصویب هستند, یک اقدام خصمانه کاملا روشن و بیین علیه جمهوری اسلامی است و با واکنش قطعی جمهوری اسلام هم مواجه خواهد شد. ما در طول سالهای گذشته همواره با این اقدامات خصمانه مواجه بودیم. از طرف امریکا و از طرف کنگره اون کشور, از طرف دولت اون کشور،قانون جدیدی که در حال تصویب است, میتونه اجرای موفق برجام رو تحت تاثیر قرار بده و میتونه بهره مندی جمهوری اسلامی را از برجام کاهش بده و به این جهت است که ناسازگار با بندهای مختلف برجام است

پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی در واکنش به تحریمهای جدید کنگره در پیامی نوشت: کمیسیون نظارت در خواب؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده فکری کنند.

پاسدار حسین شریتعمداری نماینده خامنه ای در کیهان به بهانه تحریمهای جدید کنگره آمریکا آخوند روحانی را مورد حمله قرار داد و خواستار گرفتن پرونده اتمی از دولت آخوند روحانی شد. و گفت: «دولت ادعا میکرد برجام باغ میوهای است که سیب و گلابیهای آن بعدا میرسد، اما حالا معلوم شده است که این سیب و گلابیها گندیده و بیماریزا و خسارت‎ آفرین است.
باید پرونده هسته ای از دست دولت خارج و به هیئتی مرکب از کارشناسان برجسته و متخصصین ورزیده سپرده شود».

از سوی دیگر به گزارش تلویزیون حکومتی، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع، گفت که در واکنش به تصویب قطعنامه کنگره آمریکا علیه (نظام) این کمیسیون تصمیم گرفته است علیرغم تعطیلی تابستانی مجلس، در جلسه فوق العادهای در روز شنبه، ۷ مردادماه، طرحی را که اخیرا یک فوریت آن در مجلس به تصویب رسیده بود، بررسی کند.

سوال مجری: چرا معروف شده که این قانون مادر تحریم هاست؟

فواد ایزدی: بله، به دو دلیل اصلی. دلیل اول این هستش که یکی از ویژگی های قانونش این هست که نهادهای نظامی کشور را ذیل گروه های تروریستی قرار میده. این نهاد نظامی را میذاره وسط. بعد جاهای دیگه کشور را که می خواهند تحریم بکنند به نوعی متصل می کنند به این نهاد براساس این ادبیاتی که نوشته شده متن قانون که نوشته شده، مثلا هر نهادی که بالای سر این نهاد نظامی باشه، خوب دولت بودجه نهادهای نظامی را تامین میکنه، دولت از این جهت متصل میشه به نهاد نظامی این نهاد نظامی که ذیل گروههای تروریستی میره دولت هم همین اتفاق براش می افته.

جمالی عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع گفت: متأسفانه آمریکاییها این بار به بهانه فعالیتهای موشکی طرح تحریم جمهوری اسلامی را تصویب کردند. تحریمهای جدید آمریکا در پازل تغییر نظام جمهوری اسلامی تعریف می شود.

شیخ الاسلام مشاور ظریف با اشاره به تصویب طرح تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا علیه رژیم آنرا «نمایانگر اشتباه راهبردی دولت و مجلس» آمریکا خواند و گفت«در نهایت گویای ضدیت آنها با نظام است».

خاطر نشان می شود مقامات و رسانه های حکومتی در کانون وحشتشان از «تغییر نظام» روی نقش مجاهدین و مقاومت ایران دست می گذارند.

پاسدار مقدم فر مشاور فرهنگی سرکرده سپاه پاسداران گفت: البته از کشوری که مجاهدین را از لیست گروههای تروریستی خارج میکند، انجام چنین اقدامات غیرمنصفانهای اصلا دور از انتظار نیست.