مضحکه مصوبه مجلس رژیم در مقابله با تحریمهای کنگره آمریکا

تصویب طرح نمایشی مجلس رژیم برای مقابله با آمریکا و اختصاص بودجه برای سپاه تروریستی قدس و وزرات اطلاعات و برنامه های موشکی، به موضوع دیگری در بحران درونی حاکمیت تبدیل شده است.

عراقچی از جانب دولت روحانی از این طرح حمایت کرده و از طرف دیگر مهره ها و رسانه های باند رقیب آن را «عوامفریبی»، «بی خاصیت»، توصیف کردند.

کیهان خامنه ای با عنوان «مصوبه بی خاصیت مجلس» نوشت: طرح پیشنهادی تلاش کرده با کپی برداری کامل و صرفا جابجایی اسم نظام و آمریکا از قوانین تحریمی آمریکا مجازاتهایی برای افراد و نهادهای آمریکایی در نظر بگیرد. بدیهی ترین شرط تاثیرگذاری تحریمها این است که اشخاص تحریمی دارای تعاملات اقتصادی با ایران بوده و منافع اقتصادی مشخص و قابل توجهی در ایران داشته باشند. اما آیا در عالم واقع چنین است!؟...

کیهان سپس می افزاید: «اقتصاد ما قدرت لازم برای اعمال تحریمهای ثانویه را ندارد و باید گفت که اساسا ابزار تحریم اقتصادی به این صورت و به صورت کپی برداری از آمریکا، برای نظام کارآمدی ندارد. این مواد نه اقتصاد داخل را مقاومتر میکند و نه برای آمریکا مزاحمتی ایجاد میکند!
بدون شک ارسال این پیامها... به کاخ سفید، در کنار کیفیت بسیار ضعیف و بی خاصیت و خنثای این طرح موجب... تشدید باور آمریکاییها مبنی بر وابستگی نظام به برجام خواهد شد... کاش دولتمردان و مجلسیان به جای رفتن راههایی که خودشان بهتر میدانند هیچ تاثیری جز فریب افکار عمومی ندارد و به جای اختراع دوباره چرخ که البته بیشتر لاستیکی پنچر است! یکبار صریح به مردم میگفتند که تحت هر شرایطی، برجام را مقدس و مقدستر از عزت نظام میدانند!».

حاجی یک عضو مجلس ارتجاع تلویحاٌ به نمایشی بودن طرح مقابله با تحریمهای آمریکا علیه تمامیت سپاه پاسداران، برنامه موشکی و نقض حقوق بشر اعتراف کرد و گفت: «اقدامات آمریکایی ها سنگین تر از اون هست که ما در این طرح برای اون تعریف کردیم که چه اقداماتی رو انجام بدهیم ما باید برخورد جدی تری رو تنظیم میکردیم در این طرح... بنظر میرسه طرح عملیاتی نیست فرصت هایی که در این طرح گذاشته مثلا گفته شش ماه صبر کنیم گزارش داده بشه ببینید آمریکایی ها تصمیم میگیرند در یک فرجه زمانی کوتاه همه مراحل فرایند خودشون رو هم طی میکنند و به دنبال اون می ایستند هئیت هایی رو به کشورهای دیگه می فرستند و اون رو عملیاتی میکنند اما ما در اینجا بنظر میرسه که در این جهت بایستی قوی تر برخورد میکردیم..
چطور اونها شش میلیارد دلار از اموال ما رو مصادره کردند دزدیدند ما هم بایستی اینطور مقابله میکردیم...».

ازسوی دیگر روزنامه ایران وابسته به دولت روحانی نوشت: «رویکرد دولت و مجلس حفظ برجام و جلوگیری از شکنندگی آن است».

برخی از اعضای مجلس آخوندی نیز این مصوبه را در جهت نیاز حیاتی حکومت آخوندها به برجام و رابطه با اروپا عنوان کردند.
علاالدین بروجردی، رئیس کمیسون امنیت مجلس رژیم گفت: «ما تمام هنر طراحی این طرح این بود که مغایرتی با برجام نداشته باشه چون در هر صورت ما متهم میشیم به نقض برجام...».

محمدرضا تابش، عضو مجلس ارتجاع گفت: «منزوی ساختن آمریکا خیلی هوشمندانه این طرح تنظیم شده، آمریکا میخواد اجماعی که حاصل شد در توافق برجام بین اروپایی ها با ایران میخواد این رو بهم بزنه این توافق رو بهم بزنه ما در این طرح آمریکا رو منزوی کردیم و اروپایی ها رو جدا کردیم از آمریکا».

روزنامه حکومتی جهان صنعت درباره این طرح نوشت: «باید بدانیم که عصر اوباما تمام شده و عصری است که ترامپ در آن قرار گرفته و همه ارکان قدرت در آمریکا از مخالفان نظام هستند... ما باید گزگ به دست آمریکا ندهیم... اگر اتفاق بدی بیفتد باید سالها خون دل بخوریم تا به شرایط عادی برسیم...».